خبرگزاری کار ایران

انتشار آلبومی با همراهی اعضای گروه شیدا

asdasd
کد خبر : ۲۷۲۳۵۶

سپیده مشکی با همراهی اعضای گروه شیدا و جمعی از دوستان قدیمی خود؛ مشغول ضبط آلبومی‌ست که قطعات مختلف آن شامل پیش درآمد، چهارمضراب، تصنیف و رنگ است.

سپیده مشکی(آهنگساز و نوازنده سه‌تار) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ از انتشار آلبوم جدیدش خبر داد و گفت: از اواسط سال 93، مشغول تمرین برای ضبط آلبومی هستم که در چهارگاه ساخته شده و قطعات آن را برای سازهای ایرانی آهنگسازی کرده‌ام و درحال حاضر نیز مشغول ضبط آن با گروه هستیم.

او ادامه داد: قطعات آلبوم؛ شامل پیش درآمد، چهارمضراب، تصنیف و رنگ است و من سعی داشتم آهنگسازی را براساس موسیقی اصیل ایرانی بنا نهم و در همان چارچوب مسیر را طی کنم.

مشکی درباره نوازندگان آلبوم نیز توضیح داد: برای ضبط قطعات حدود 6 ماه تمرینات مستمر و مداومی با گروه داشته‌ایم. گروهی که متشکل از جمعی از دوستان قدیمی و اعضای گروه شیداست. آریا محافظ(سنتور)، هوشمند عباری(نی)، سینا دانش(کمانچه)، ساناز ستارزاده(تار)، آزاده شمس(قیچک)، آریا لطیف پور(عود) و مهرزاد هویدا(دف) نوازندگان این آلبوم هستند.

وی افزود: قرار و تصمیم ما از تشکیل گروه؛ بنا نهادن جمعی‌ست که برای جمع شدن و کنار یکدیگر قرار گرفتن نیازمند یک سرپرست مشخص نباشند و با این تفکر هر بار یکی از اعضای گروه آهنگسازی قطعات را برعهده خواهد داشت.

این نوازنده درباره برنامه‌های آینده خود نیز گفت: پس از پایان ضبط آلبوم، تصمیم به اجرای کنسرت داریم اما در حال حاضر تاریخ دقیقی برای آن درنظر نگرفته‌ایم. در حوزه تکنوازی نیز بیشتر به ارائه آلبوم دوم تکنوازی‌ام بعد از آلبوم "بی‌واژه گفتگو" فکر می‌کنم تا کنسرت؛ مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاید.

مشکی درباره فعالیت‌های آکادمیک خود در زمینه تدریس موسیقی نیز اظهار داشت: حدود 15 سال است؛ مشغول تدریس هستم و از سال 87 تا به حال در "مکتب خانه میرزا عبدالله" که توسط استاد محمدرضا لطفی بنا نهاده شد؛ تدریس می‌کنم. تاکید من در تدریس؛ بر آموزش ردیف موسیقی ایرانی است و در حین آن آموزش قطعات ضربی و اتود از قدما و معاصران برای بالا بردن تکنیک نوازندگی. معتقدم ردیف در حکم دایره‌المعارفی‌ست که هنرجو با درک بیشتر آن قطعات ضربی را هم با فهم و درک بیشتری اجرا می‌کند.

این نوازنده سه‌تار با بیان اینکه نوگرایی نباید به هر قیمتی در موسیقی ایجاد شود؛ اظهار داشت:  به نظرم اینکه یک نوازنده یا آهنگساز با رعایت اصالت‌ها و پارامترهای موسیقی سنتی بتواند حرفی از خود بزند؛ به مراتب کاری دشوارتر از این است که بدون درنظر داشتن آن، از خود و بیان خود بگوید. در موسقی ایرانی هنوز هم نکات و ظرایف بسیاری هست که می‌توان به آن پرداخت و با بیانی تازه‌تر مطرح کرد. درواقع با بیان انسانی از نسل امروز؛ موسیقی‌ صدها سال پیش را بازگو کرد. به نظرم جذابیت این نوع موسیقی در همین نکته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز