خبرگزاری کار ایران

فرهاد پوپل در جلسه باشگاه موسیقی ارسباران:

شریفیان؛ هنرمندی با روحیه عدالت‌جو و هویتی ایرانی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۹۲۹

باشگاه موسیقی ارسباران در نخستین جلسه‌ی عمومی خود در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران، به نقد و بررسی آثار محمد سعید شریفیان(آهنگساز با سابقه‌ی ایرانی) پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای مراسم، وحید افتخار حسینی از اعضای باشگاه، درباره فعالیت‌های باشگاه موسیقی ارسباران به ارائه گزارش پرداخت. سپس فیلمی کوتاه از زندگی هنری محمد سعید شریفیان به کارگردانی مهران پورمندان پخش شد که روایتی خلاصه‌‌ از روند زندگی وی و اتفاقات و تأثیرات روحی شریفیان در طول عمر هنری‌اش بود.

در ادامه قطعه‌ی «دوئو» برای کلارینت و پیانو توسط سایوری شفیعی و بهنام ابوالقاسم و سپس «رقص امواج» برای ویولن سولو توسط تینا جامه‌گرمی اجرا شد.

مهران پورمندان، وحید افتخار حسینی و فرهاد پوپل کسانی بودند که درباره‌ی آثار شریفیان، به بحث و گفتگو پرداختند. از نظر پوپل، موسیقی شریفیان دارای هویتی ایرانی است و روحیه عدالت‌جوی آهنگساز در آثارش نمایان است. از نظر او آثار وی دارای خصائص پست مدرن است و می‌تواند در این سبک گنجانده شود.

از سوی دیگر مهران پورمندان؛ تفکر موسیقایی شریفیان را پست رومانتیک دانست، درحالیکه در لحظات مختلف از امکانات موسیقی مدرن بهره برده است. همچنین وحید افتخار حسینی؛ شریفیان را آهنگسازی کنجکاو معرفی کرد که در آثارش به دنبال یافتن چالش‌های موسیقایی جدید و پرداختن به علائق و تمایلات خویش است.

سه قطعۀ دیگر از آثار شریفیان به نام‌های «کویر» برای پیانو سولو (بهنام ابولقاسم) «چهارگاه» برای ویولنسل سولو (مجید اسماعیلی) و «چهار قطعه گرگانی» برای سکستت (کوارتت شهرزاد: تینا جامه‌گرمی، یگانه حسینی‌نیا، آتنا زنگنه، نگار نوراد، به همراه نازنین اورمز، نوازنده گیتار، و سایوری شفیعی، نوازنده کلارینت) در ادامه این برنامه اچرا شد

در پایان شریفیان ضمن تشکر از باشگاه موسیقی ارسباران، از سبک متفاوت برگزاری این برنامه تمجید و انجام بحث‌های تحلیلی و علمی را به جای تعریف و تمجید‌های متداول از نکات مثبت این برنامه برشمرد. وی تصریح کرد: ترجیح می‌دهم در چارچوب «ایسم»ها گنجانده نشوم و موسیقی‌ام همان گونه که هست شنیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز