خبرگزاری کار ایران

دو اظهارنظر متفاوت از صالحی‌امیری؛

در دیدار با مراجع: جلوگیری از ورود ۱۰ فیلم به جشنواره/در هیات دولت: دخالتی در جشنواره نداشتم

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۲۷۳

وزیر ارشاد که در دیدار با مراجع تقلید اعلام کرده بود که از ورود ۱۰ فیلم مسئله‌دار به جشنواره فیلم فجر جلوگیری کرده است؛ امروز این حرف خود را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا صالحی‌امیری در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: از مجموع ۲۲۰ اثر این جشنواره، ۱۷۰ فیلم بلند حضور دارد و حدود ۳۰ فیلم نیز مربوط به گروه فیلم اولی‌ها است که مضامین ارزشی و انقلابی در آن مطرح می‌شود.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به اینکه وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و دبیر جشنواره در فرآیند انتخاب فیلم‌های مداخله نخواهند داشت، گفت:‌ هیات انتخاب در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به‌صورت مستقل و براساس آیین‌نامه عمل می‌کنند.

صالحی‌امیری تاکید کرد: هیات انتخاب، هیاتی هفت نفره از شخصیت‌های به نام سینما و شخصیت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند. در مجموع ۳۳ فیلم به بخش مسابقه راه پیدا می‌کنند و ۱۱ فیلم در برنامه چشم‌انداز خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی جشنواره فیلم فجر افزود: جشنواره امسال کمترین مشکل را خواهد داشت و مسائل حاشیه‌ای که در سال قبل شاهد بودیم امسال نخواهیم داشت.

صالحی‌امیری چندی پیش در دیدار با مراجع‌عظام تقلید اعلام کرده بود که از ورد ۱۰ فیلم نامناسب به جشنواره فیلم فجر جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز