خبرگزاری کار ایران

غرفه‌های نشر دیجیتال در انزوا و سکوت

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۶۶۷

غرفه‌های نشر دیجیتال در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل جانمایی نامناسب، به گفته غرفه‌داران طی دو روز گذشته تنها ۲۰۰ بازدیدکننده داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر دیجیتال یکی از حوزه‌های جدیدی است که تولید و مصرف کالای فرهنگی کتاب را دگرگون کرده است. در تمام جهان کتاب‌های گویا و کتاب‌های دیجیتال و دیگر زیرگروه‌های مرتبط با نشر دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

با این حال امسال در دومین سالی که نمایشگاه کتاب تهران به شهرآفتاب منتقل شده است و جانمایی غرفه‌های ناشران دیجیتال در محیطی پرت و دور از سایر بخش‌های دیگر نمایشگاه و نزدیک به پارکینگ قرار داده شده است.

این جانمایی پرت گلایه و ناراحتی غرفه‌های بخش ناشران دیجیتال را در پی داشته و بسیاری از آن‌ها در جریان بازدید سید‌رضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسئله را با او در میان گذاشتند.

به گفته ناشران حاضر در بخش نشر دیجیتال جانمایی نامناسب بخش دیجیتال باعث شده بازید از این بخش و به طبع آن فروش ناشران دیجیتال به شدت کاهش داشته باشد.

عملا به دلیل جانمایی نامناسب ناشران دیجیتال که امسال بدتر شده نزدیک به ۳۰ درصد فعالیت این حوزه در نمایشگاه کاهش داشته است.

به گفته تعدادی از ناشران حاضر در بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه، بازید از این بخش از دیروز تنها نزدیک به ۲۰۰ نفر بوده است.

آنها نشر دیجیتال را زمینه ساز اشتغال و مولد کار می‌دانند که باید بیشتر از این ها مورد حمایت قرار بگیرد.

باید دید حالا که وزیر نیز در جریان خواست و دغدغه ناشران دیجیتال نمایشگاه قرار گرفته است، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها برای این حوزه چگونه پیش می‌رود.

غرفه‌های نشر دیجیتال در انزوا و سکوت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز