خبرگزاری کار ایران

به گالری اثر بروید و تابلوی رایگانی از بیژن صفّاری دریافت کنید+فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۱۰۰

امسال، هشتمین دوره از پروژه‌های نوروزیِ فؤاد شریفی با اثری از بیژن صفاری گره خورده است. این تابلو، در تاریخ ٢٢ و ٢٣ اسفند ماه ١٣٩٦ در گالری اثر از ساعت 11 صبح الی 8 شب؛ و نیز در شهرهای کرمانشاه، رشت، اهواز، شیراز و کرمان، به صورتِ رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا، پروژه‌های نوروزی فؤاد شریفی امسال هشتمین سال خود را تجربه می‌کند. پروژه‌ نوروزی در اسفندماه هر سال به مرحله‌ی اجرا گذاشته می‌شود؛ به این صورت که هر سال اثری از یک هنرمند مَستر و طراز اول ایران انتخاب می‌شود و چاپ سیلک‌ اسکرین می‌خورد.

در هفت سال گذشته، هنرمندانی که آثارشان در پروژه‌ی نوروزی حضور داشته، عبارت‌ است از: سال اول اردشیر محصص، سال دوم مریم امینی، سال سوم علی‌اکبر صادقی، سال چهارم فریدون آو، سال پنجم شهلا حسینی و سال ششم رعنا فرنود.

روال کار به این صورت است که هنرمندان صاحبِ اثر، هدیه‌ی آن سال را در ادیشن‌ موجود امضا می‌کنند و سپس آثار در چندین گالری در تهران و شهرستان‌ها قرار می‌گیرد‌ و مردم می‌توانند این آثار را به صورت رایگان دریافت کنند.

امسال، هشتمین دوره از پروژه‌های نوروزیِ فؤاد شریفی با اثری از بیژن صفاری گره خورده است. این اثر در استودیو سیلک اسکرین هایا در ٩٧ نسخه به چاپ رسیده است و در تاریخ ٢٢ و ٢٣ اسفند ماه ١٣٩٦ در گالری اثر از ساعت 11 صبح الی 8 شب؛ و نیز در شهرهای کرمانشاه، رشت، اهواز، شیراز و کرمان، به صورتِ رایگان ارائه می‌شود.

به گالری اثر بروید و تابلوی رایگانی از بیژن صفّاری دریافت کنید+فیلم

آیدین آغداشلو در همین خصوص، در یادداشتی درباره‌ی بیژن صفاری نوشته است: بیژن صفارى نقاش ذهن و دست بود و همیشه در کارهایش این ارتباط عمیق و محکم آشکار است. دست ماهرش از شکل دادن خیالش کم نمى‌آورد و با ظاهرى تفننى، آثارى بسیار جدى خلق مى‌کرد، اما طورى که انگار دارد ساده‌ترین کار موجود را اجرا مى‌کند و تماشاى این قلم اندازهاى بازیگوشانه، مى‌توانست آدم‌هاى فاصله‌دار را به اشتباه بیاندازد. حیف شد که نقاشى را کار اصلى خود فرض نکرد. شاید هم هیچ کارى را اصلى فرض نکرد. شاید فرض کرد کار اصلى او تماشاى جهانى است نه چندان به کمال و آراسته، و گزارش هرازگاه این تماشا و آن وهم را براى ما فراهم کرد و باقی گذاشت. (زمستان 1396)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز