خبرگزاری کار ایران

مسابقات بین‌المللی قرآن جلوه‌ای دیگر از استعدادهای بانوی ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۳۲۳

نفر اول نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان می‌گوید: مسابقات بین‌المللی قرآن جلوه‌ای دیگر از استعدادهای بانوی ایرانی را نشان داد.

به گزارش ایلنا، زینب محمدنژاد، نفر اول نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان درباره تاثیر این اتفاق مبارک بر رشد کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی بانوان، گفت: اگرچه این مسابقات باید خیلی زود‌تر از این برگزار می‌شد اما اکنون هم انگیزه‌ای شد تا استعداد بانوان در ساحت مقدس قرآن بروز و ظهور بیابد، چراکه پیش از این مشخص نبود که آیا بانوان هم می‌توانند حضوری اثرگذار در عرصه بین المللی داشته باشند یا نه؟.

وی ادامه داد: اما مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان ثابت کرد این استعداد در زنان ما وجود دارد؛ لذا این رقابت‌ها توانست این استعداد را به همه جهانیان نمایان کند که زنان ایرانی اسلامی از نظر قرائت، تجوید و صوت قرآن بهتر از زنان دیگر کشور‌ها می‌توانند وارد میدان شوند.

محمدنژاد با بیان اینکه این مسابقات شور و نشاطی خاص به بانوان برای فعالیت حرفه‌ای قرآنی بخشیده است، تصریح کرد: اگرچه مسابقات بین المللی قرآن بانوان پیش از این توسط کشورهایی مثل لیبی هم برگزار می‌شد اما آن انگیزه را به زنان برای حضور موثر نمی‌داد اما اکنون بانوان به گونه‌ای فعالیت قرآنیشان را دنبال می‌کنند که متناسب با کیفیت و استانداردهای بین المللی باشد.

نفر اول نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان ادامه داد: بی‌تردید میان مسابقات کشوری با رقابت‌های بین‌المللی تفاوت‌های چشمگیر وجود دارد و این می‌طلبد که بانوان ما توان و استعداد خود را پرورش دهند تا بتوانند هم با نخبگان دیگر کشور‌ها رقابت کنند و هم شبهاتی را که درباره قرآن در جمهوری اسلامی مطرح می‌شود را خنثی کنند؛ چنان که سال گذشته این اتفاق مبارک افتاد.

وی درباره اینکه آیا برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان می‌تواند به انس هر چه بیشتر این قشر با آیات وحی و حرکت در مسیر داشتن حیات طیبه قرآنی کمک کند، ابراز کرد: قطعا این طور است به ویژه آنکه اگر در رشته‌هایی مثل مفاهیم نیز برگزار شود، زمینه عمل بانوان به قرآن را فراهم می‌کند.

محمدنژاد درباره برکات برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان بر ایجاد وجدت در جهان اسلام، تاکید کرد: علیرغم حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف حتی غیراسلامی و نیز مذاهب در این رقابت‌ها، اما روابط شرکت کنندگان با یکدیگر کاملا دوستانه و به دور از هر گونه تعصبات مذهبی و قومی است؛ به عبارت بهتر، اگرچه دشمنان سمپاشی‌هایی کرده و شبهاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران دامن زده‌اند اما با ورود نخبگان قرآنی به ایران و آشنایی از نزدیک با فرهنگ این کشور، همه این توطئه‌ها رنگ می‌بازد و لذا این فرصت برای وحدت جهان اسلام بسیار مغتنم است.

حافظ بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به این سوال که آیا انس و عمل قرآنی بانوان می‌تواند تداوم راه شهدا باشد؟، ابراز کرد: پیش از شهادت برادرم، پرداخت من به فعالیت‌های قرآنی محدود به مسابقات بود اما بعد از شهادت ایشان، انس بیشتری با مصحف شریف پیدا کردم و ختم‌هایی را به نیت ایشان انجام می‌دادم؛ لذا انتخابم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات بین المللی قرآن کریم و توفیقات بعدی را ناشی از حمایت و عنایت و دعای آن شهید بزرگوار می‌دانم.

وی تاکید کرد: اگر همه به ائمه علیهم السلام و شهدا متوسل شوند، دست خالی باز نمی‌گردند. انس با قرآن، عمل به فرامین آن و قدم نهادن بانوان در مسیر قرآن را تداوم راه شهدا می‌دانم.

محمدنژاد درباره برکات انس با قرآن در زندگی شخصی‌اش، خاطرنشان کرد: از زمانی که قرآن وارد زندگی‌ام شد و با آن انس ویژه گرفتم، مسیرم تغییر کرد و اساسا با دیگر اعضای فامیل و دوستان و آشنایان متفاوت شد، و آرامشی خاص را برایم به ارمغان آورد به ویژه هنگام مواجهه با مشکلات چراکه می‌دانم حامی‌ای در زندگی دارم که من را در سختی‌ها تنها نمی‌گذارد و همین باور آرامشی خاص را بر زندگیم حاکم می‌کند.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت ماه با حضور نخبگان قرآنی از کشورهای مختلف جهان در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز