خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی در بوشهر، آغازی برای تاسیس رشته تئاتر در دانشگاه خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۳۶۵

جهانشیر یاراحمدی اظهار امیدواری کرد برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی در بوشهر، آغازی برای تاسیس رشته تئاتر در دانشگاه خلیج فارس باشد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در گفتگو با ایلنا، با اشاره به برگزاری بخش مناطق بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با عنوان خلیج فارس به میزبانی دانشگاه خلیج فارس که از سوم تا هفتم اردیبهشت ماه در بوشهر برگزار می‌شود، گفت: میزبان جشنواره در بوشهر دانشگاه خلیج فارس است که مهم‌ترین مرکز دانشگاهی استان ماست. مهم‌ترین هدفی که من برای این جشنواره متصور هستم این است که این رویداد تئاتری سرآغاز مسیری باشد برای تاسیس رشته تئاتر دانشگاه خلیج فارس.

یاراحمدی تشریح کرد: برگزاری رویدادهای تئاتری فرا استانی می‌تواند اتفاق خجسته و مبارکی برای تئاتر استان ما باشد. امیدوارم که تجربه‌های دانشجویان تئاتر دانشگاه‌های مختلف کشور روی صحنه، بار آموزشی خوبی برای علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر این دیار داشته باشد.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از زیباترین دانشکده‌های هنر در میان دانشکده‌های کشور را در بوشهر و در دل بافت قدیم شهر شاهد هستیم که به گمانم تنها رشته معماری در آنجا تدریس می‌شود. اولین پیشنهادم این‌ست که این دانشکده به نام «هنر و معماری» تغییر نام دهد و پذیرای سایر رشته‌های هنری و به ویژه تئاتر نیز باشد.

یاراحمدی ادامه داد: پیشینه هنری، آیینی مذهبی این بندر و نیز بستر غنی فرهنگی از سویی و پتانسیل بالای هنری از منظر نیروی انسانی و سخت‌افزاری، زمینه مناسبی‌ست برای تاسیس رشته‌های هنری به ویژه تئاتر در بوشهر. امیدوارم این مهم به‌زودی با تلاش متولیان و مسئولان دانشگاه خلیج فارس رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز