خبرگزاری کار ایران

در بازدید از چند مرکز فرهنگی عراقی و ایرانی؛

صالحی بر ضرورت افزایش تبادلات فرهنگی ایران و عراق تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۴۲۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به عراق در بازدید از چند مرکز فرهنگی در شهرهای نجف اشرف و بغداد بر ضرورت افزایش تبادلات فرهنگی میان ایران و عراق تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی پس از بازدید از این مراکز، با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوان میان دو ملت ایران و عراق و همکاری‌های گسترده کنونی، زمینه را برای تقویت هرچه بیشتر روابط و تبادلات فرهنگی فراهم دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در پایان سفر پنج روزه خود به عراق از «شارع (خیابان) المتنبی» به عنوان بازار فرهنگی بغداد و تعدادی از مراکز فرهنگی دیگر در این منطقه دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آن آشنا شد.

از جمله این مراکز، مجموعه فرهنگی تاریخی «القشله» و همچنین مرکز فرهنگی «البغدادی» و کتابفروشی‌های مردمی در حاشیه خیابان‌های منطقه بود.

مجموعه فرهنگی «القشله» در قلب پایتخت عراق مرکز اجرای انواع برنامه‌های فرهنگی، تبادلات فرهنگی و بازار تولیدات و کالاهای فرهنگی است.

این مجموعه روزهای جمعه محل گردهمایی هنرمندان عراقی و هزاران نفر از شهروندان این کشور است و همچنین مرکزی برای عرضه آخرین محصولات و تولیدات فرهنگی توسط هنرمندان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین در این سفر مجتمع صنایع غذایی غدیر را در نجف اشرف افتتاح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز