خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

پاسخ وزیر ارشاد به ۶ سوال اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۰۴۵

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح ۶ سوال از وزیر ارشاد در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که به سئوالات نمایندگان از  سیدعباس صالحی اختصاص داشت.

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس افزود: سئوال نخست مطروحه در نشست امروز از سوی حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس مطرح شد که درباره چرایی عدم استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مراسم اربعین بود و پس از توضیحات مسئولان مرتبط با موضوع پیرامون خدمات ارائه شده فرهنگی در این ایام مقرر شد ظرف دو هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان مربوط تشکیل شود.

وی ادامه داد: سوال بعدی از سوی سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک مطرح شد که به نحوه توزیع یارانه مطبوعات اختصاص داشت؛ خانم زرآبادی معتقد است نحوه جدید توزیع یارانه رضایت صاحبان مطبوعات را به همراه ندارد که با توضیحات مسئولان در این بخش مقرر شد جلسات تفضیلی‌تر ظرف مدت دو هفته آینده با مسئولان مربوطه تشکیل شود.

جعفرپور اظهار کرد: سوال بعدی نیز از سوی احمد سالک نماینده مردم اصفهان در علل توقف اجرای طرح اشتراک نشریات بود که موجب بیکاری و نارضایتی فعالان در این حوزه شده که البته نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع شد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: چهارمین سئوال از وزیر ارشاد را محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در کمیسیون مطرح کرد که درباره علت نگاه غالب امنیتی به جای فرهنگی به روز ٧ آبان "روز کورش" بود که با توضیحات وزیر مقرر شد، نماینده سوال کننده تا دو هفته آینده با برگزاری جلسات کارشناسی اعلام کند، قانع شده یا خیر.

وی تصریح کرد: سئوال بعدی از وزیر ارشاد را عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس طرح کرد که سئوال نخست او درباره نحوه هزینه کرد بودجه کتابخانه‌های عمومی بود که نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها باید به این کتابخانه‌ها اختصاص یابد که این اتفاق از نظر نماینده سوال کننده رخ نداده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: سوال بعدی خدری نماینده مردم بوشهر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره علت عزل غیر کارشناسی روحانیون در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز