خبرگزاری کار ایران

آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی و ضرورت تشکیل انجمن مراکز پشیبانی فنی سینما توسط مدیران

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۲۸۰

شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه دو عنوان موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با عرضه سریال‌های «ساخت ایران فصل ۲ قسمت۷» به تهیه‌کنندگی مشترک منصور سهراب‌پور و سیدامیرپروین حسینی و کارگردانی برزو نیک‌نژاد، «گلشیفته قسمت ۳۱» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر نجفی و کارگردانی بهروز شعیبی موافقت شد.

همچنین در این جلسه برای فیلم‌های سینمایی ایرانی؛ «پرسه در مه» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی بهرام توکلی، «آپاندیس» به تهیه‌کنندگی مقصود جباری و کارگردانی حسین نمازی، «زرد» به تهیه‌کنندگی کامران مجیدی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده، «صفر تا سکو» به تهیه‌کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و فاطمه ابوالقاسمی و کارگردانی سحر مصیبی و «مسلخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر نصیری پروانه نمایش خانگی صادر شد.

 با عرضه هفت عنوان فیلم خارجی، پنج عنوان فیلم مستند و آموزشی و سه عنوان فیلم مراکز فرهنگی و جشنواره‌ها نیز موافقت به عمل آمد.

 همچنین نشست تخصصی بررسی راهکار‌ها و مشکلات موجود در فعالیت مراکز پشتیبانی فنی سینما در پاسخ به فراخوان دفتر توسعه فناوری و سمعی و بصری در مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدحسین فرج (مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های سینمایی) درباره این نشست که با حضور مدیران عامل مراکز پشتیبانی فنی سینمای ایران و کار‌شناسان دفتر مذکور برگزار شد، گفت: ضرورت تشکیل انجمنی توسط مدیران، اصلاح تعرفه بهره برداری برق، مراکز پشتیبانی فنی، پیگیری راهکارهای موثر جهت بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی، فراهم شدن امکان بازدید از نمایشگاه‌های فنی و تجهیزات در خارج از کشور (هلند) توسط تعدادی از مدیران مراکز پشتیبانی فنی سینما، امکان اعطای تسهیلات جهت ارتقاء ابزاری، خرید نرم افزار اورجینال و مشارکت در خرید مکان فعالیت مراکز مورد بحث قرار گرفت.

فرج همچنین یادآور شد: انجام امور فوق منوط به تشکیل انجمن یا معرفی هیئت‌های منتخب از سوی مراکز تا پایان مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

 وی ادامه داد: در ادامه جلسه مدیران مراکز پشتیبانی فنی سینما نیز برخی معضلات فعالیت خود را مطرح کردند و صفائی کار‌شناس امور مالیاتی سازمان نیز به منظور آشنایی بیشتر با قوانین و دستورالعمل‌های مالیاتی توضیحات مفید و موثری را برای حاضران در جلسه ارائه داد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های سینمایی گفت: همچنین مقرر شد تا مراکز در تعامل بیشتر با دفتر توسعه و فناوری قرار گیرند و نظر و پیشنهادات مفصل و اجرایی خود را ارائه دهند. در پایان این جلسه تفاهمنامه بین سازمان سینمایی و کشور آذربایجان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز