خبرگزاری کار ایران

مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۰۲۲

مریم کاظمی نویسنده، کارگردان، بازیگر و طراح تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان به عنوان دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شد.

به گزارش ایلنا، با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی مریم کاظمی دبیری بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را برعهده گرفت. این هنرمند شناخته شده تئاتر، سال گذشته نیز دبیری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را که آذر ۹۶ در استان همدان برگزار شد برعهده داشت.

در متن این حکم آمده است:

«جهان کودکی جهان پر رمز و رازی است که ورود و تأثیر بر آن نیازمند شناخت گسترده، دانشی سترگ و قلبی گشوده است. کودک در جهان کوچکش تخیلی دارد بسیار بزرگتر از جهان واقعی و رویاهایش را بر بام اندیشه ای پویا و پذیرا می پروراند. این جهان برای پویایی نیازمند پایش و حمایت است تا عالمانه و عاشقانه تا دنیای فردای جامعه را بر پایه مهر و تدبیر بسازد. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دریچه روشنی است به جهان پرشور و پرامید کودکی و چراغی فراروی روزگار شیرین فردای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

نظر به تجربه و تخصص سرکارعالی و با پیشنهاد  مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین­المللی تئاتر کودک و نوجوان» منصوب می­ شوید. امید که با تکیه بر لطف و مهر پروردگار در این مسئولیت مهم پیروز و سربلند باشید.»

مریم کاظمی متولد ۱۳۴۴ در تهران ، بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینما ، کارگردان تئاتر ، از سال ۶۶ فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تا کنون بازی در ۲۲ نمایش، کارگردانی و بازی در بیش از ۳۵ نمایش را بر عهده داشته است. این کارگردان و مدرس تئاتر از سال ۷۹ تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده که در آن میان آثاری همچون «در برج عقرب»، «آدم ها و دیوها»، «رویای ماه»، «به زیر پاهات نگاه کن»، «خاله مرجان و خروس»، «آدم بلا دیو ناقلا»، «غول بزرگ مهربان»، «کلوچه دارچینی»، «رام کردن زن سرکش»، «شاهزاده خانم بد ترکیب»، «ماه پیشونی» و «خسیس» دیده می شوند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری، نویسندگی و طراحی از جشنواره های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز