خبرگزاری کار ایران

با پیگیری های صورت گرفته واصلاح رای دیوان عدالت؛

عیدی کارگران شهرداری به روال گذشته بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۰۳۹

با پیگیری مجامع کارگری وتلاش رئیس فراکسیون کارگری مجلس ؛ رای دیوان عدالت اصلاح وعیدی کارگران شاغل درشهرداری ها ودستگاه های اجرایی، مطابق قانون کارپرداخت می شود.

اصلاحیه عیدی وپاداش کارگران شهرداری ها و دستگاه های اجرایی ۱۷ اسفند ماه از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری انجام وبا موافقت رئیس این دیوان؛ کارگران شهرداری ها ودستگاه های اجرایی معادل ۶۰ روز آخرین مزد دریافتی ، عیدی و پاداش دریافت می کنند‌.

به گزارش " ایلنا" از ساری؛ علی بابایی کارنامی؛ نماینده ساری و میاندورود و رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این خصوص گفت: به دنبال اعتراض تشکل های کارگری به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر یکسان سازی عیدی کارگران و کارکنان شاغل در شهرداری ها ودستگاه های اجرایی؛ این موضوع را با مسئولان محترم این سازمان دیوان عدالت در میان گذاشته وریاست محترم این نهاد قول مساعدت و همکاری را به بنده و یکی از نمایندگان محترم دادند و سرانجام این دیوان با اصلاح رای خود؛ اعلام کرد که کارگران پرتلاش شهرداری ها همچون گذشته و مطابق ماده ۴۱ قانون کار می توانند عیدی و پاداش خود را به طور کامل دریافت کنند.

بابایی کارنامی مصوبه مزد ۱۴۰۱ کارگران را نتیجه تعاملات مثبت اعضای محترم شورای عالی کار شامل دولت و نمایندگان کارگران و کارفرمایان عنوان کرد و گفت:امیدواریم با دولت و مجلس و شورای عالی کار، شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه های روابط کار و رفاهیات جامعه شریف کارگری در سال آینده باشیم.

این نماینده مجلس، گفت؛ اگر چه حق کارگران بیش از اینهاست اما با مساعدت وزیر تعاون و کار و اعضای شورای عالی کار فضایی مناسب در این شورا ایجاد شد و میزان حداقل مزد کارگران به نسبت سال های اخیر قابل قبول تر است.

وی با اشاره به درآمد ۵۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل مابه التفاوت آزاد سازی قیمت ارز گفت: از دولت محترم انتظار داریم سهمی از این درآمدها صرف حمایت از تولید و کارآفرینان شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز