خبرگزاری کار ایران

پیام آیت‌الله سبحانی به کنگره ابن‌شهر آشوب:

ابن‌شهر آشوب خطیب منابر بغداد بوده به گونه‌ای که خلیفه از شیرینی بیان او در شگفت مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۹۸

این شخصیت‌های علمی و پیشروان فرهنگ اسلامی بسان شمع سوخته بوده و راه را برای آیندگان روشن ساخته‌اند بنابراین بر گردن نسل‌های بعدی حق عظیمی دارند که باید ادا شود.

آیت‌الله سبحانی گفت: ابن شهر آشوب در فقه امامیه فقیهی بزرگ و در اصول و معارف نابغه‌ای سرشناس بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از شهرستان ساری، پیام آیت‌الله جعفر سبحانی در نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: این شخصیت‌های علمی و پیشروان فرهنگ اسلامی بسان شمع سوخته بوده و راه را برای آیندگان روشن ساخته‌اند بنابراین بر گردن نسل‌های بعدی حق عظیمی دارند که باید ادا شود.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه یکی از روش‌های ادای این حق بزرگداشت این افراد در کنگره‌هایی که خدمات آن‌ها به طور کامل بیان شود افزود: تجلیل از بزرگان گذشته سبب می‌شود که نسل معاصر پیرو راه آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه استان ولایتمدار مازندران عالمان بزرگ و محققان عالیقدری را در دامان خود پرورش داده است تصریح کرد: به گونه‌ای که هم‌اکنون آثار قلمی آن‌ها نورافشانی می‌کند.

آیت‌الله سبحانی درباره ابن شهر آشوب یادآور شد: این شخصیت نزدیک به ۱۰۰ سال عمر با برکت خود را به گونه‌ای صرف کرده که موافق و مخالف همه او را ستوده‌اند و تاکنون کسی را سراغ نداریم که از او خورده‌گیری کند.

این عالم عالیقدر ادامه داد: ابن شهر آشوب خطیب منابر بغداد بوده به گونه‌ای که خلیفه از شیرینی بیان او در شگفت مانده و او را با اهدای خلعتی تجلیل کرده و ستوده است.

وی با اشاره به اینکه همگان اتفاق دارند که ابن شهر آشوب در علوم قرآن و واژه‌های مشکل آن و قواعد نحو سرآمد روزگار بوده است متذکر شد: او نه تنها در علوم یاد شده سرآمد بوده بلکه در فقه امامیه فقیهی بزرگ و در اصول و معارف نابغه‌ای سرشناس بوده است به گونه‌ای که از اطراف و اکناف جهان به سوی او می‌آمدند تا از چشمه‌ جوشان او سیراب شوند.

وی با بیان اینکه شخصیت عظیم ابن شهر آشوب به گونه‌ای که نظر عالمان ترجمه‌نگار را بیشتر به خود جلب کرده است ادامه داد: از میان آثار او کتاب مناقب آل ابیطالب است که بسیار مورد استفاده محدثان و سیره نویسان امام معصوم قرار گرفته ولی این کتاب نیاز به تحقیق بیشتر و بیان مصادر دارد که تاکنون انجام نگرفته است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: لازم است در پایان تکلیفی بر دوش برگزار کنندگان این کنگره بگذارم و آن این است که با بررسی دقیق کتابخانه‌های اسلامی و غربی که می‌توان از وجود نسخه‌های دیگر مؤلفات این شخصیت بزرگ آگاه شد و آنها را به زیور چاپ آراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز