خبرگزاری کار ایران

شرکت یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار مازندرانی در طرح غربالگری سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۰۱۳

یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار مازندرانی بالای ۱۸ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران غربالگری شدند.

به گزارش ایلنا، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ درمجموع یک‌میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۷۷ نفر از هم استانی‌های بالای ۱۸ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران (به‌جز بابل) مورد غربالگری قرار گرفتند که معادل ۶۹/۳ درصد از افراد واجد شرایط در این حوزه است.

رضا صفری عربی افزود: در این پویش تاکنون ۲۸۶۷۰ هزار نفر معادل ۱.۹ درصد مشکوک به فشارخون بالا و ۲۹۵۴۲ هزار نفر معادل ۲ درصد کل افراد غربالگری شده مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

به گفته وی در سطح استان ۲۱.۶ درصد مبتلا به‌پیش فشارخون و ۱۳.۳ درصد مبتلا به‌پیش دیابت هستند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اساس اعلام اداره کل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، پویش ملی سلامت در کشور تا این تاریخ پیشرفت ۵۱.۵ درصدی داشته است و مازندران همچنان جزو دانشگاه‌های پیشرو کشور در اجرای این پویش است.

صفری عربی افزود: در فرصت باقیمانده از پویش مراقبت ملی سلامت از همه افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به پزشک خانواده خود یا مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت از وضعیت فشارخون و قند خون خودآگاه شوند.

وی افرود: مراجعین باید حداقل هشت ساعت ناشتا باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز