خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

تصویر شهدا نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت است/ضرورت ساخت المان شهدا در شهرها و‌ روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۱۹۶

حسینی‌پوربا بیان اینکه باید به‌دنبال این باشیم چگونه می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی مردم عجین کنیم بر احداث المان و نماد فرهنگ دفاع مقدس در استان مازندران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، بیست و چهارمین جلسه ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت شامگاه شنبه به ریاست استاندار مازندران و دبیری بنیاد شهید و ایثارگران استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین فلسفه برگزاری جلسات فرهنگ ایثار و شهادت احیاء راه شهدا است.

سید محمود حسینی‌پور افزود: هنوز بعد ۴۴ سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ شاخصی پیدا نشد که به اندازه این شهدا در معنویت اثر‌گذار باشد؛ باید از این فرصت معنوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی این استان بهره‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید و تعمیق فرهنگ ارزش‌های دهه اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جزء مبانی اصلی راه شهدا محسوب می‌شود، گفت: برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت باید با اسناد دقیق و چشم‌انداز دقیق‌تر کار را پیگیری کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه باید به‌دنبال این باشیم چگونه می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی مردم عجین کنیم بر احداث المان و نماد فرهنگ دفاع مقدس در استان مازندران تاکید کرد.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های مازندران موظف به ساخت المان از شهدای شهر خود هستند و دهیاران نیز نمادی از شهدای روستای خود را در ورودی آن جانمایی کنند.

حسینی‌پور همچنین خواستار ساخت سرود مختص به شهدای مازندران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جانمایی یادمان شهدا در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها شد.

استاندار مازندران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه و میان افکار عمومی، از رسانه‌های استان خواست در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر تلاش کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این جلسه از برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان مازندران در مهرماه سال آینده خبر داد و گفت: اهداف این رویداد بزرگ ترویج هویت اصیل اسلامی ایرانی با معرفی استان و بوم و زیست بوم منطقه است.

سردار سیاوش مسلمی افزود: برای برگزاری این کنگره شورای سیاست‌گذاری تعیین و اهداف و سیاست‌های مرتبط با آن نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ برنامه تنظیم و هم‌اکنون در حال اجرا است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی چون تهیه فیلم سینمایی، تهیه سمفونی مختص به استان و دیگر برنامه‌های جانبی در حال تهیه است.

در پایان این جلسه طی حکمی از سوی مدیرکل بنیاد شهید مازندران «جعفر مزیدها» آزاده و جانباز جنگ تحمیلی به عنوان دبیر کنگره شهدای غریب اسارت منصوب شد.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز