خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران لبنان در گفتگو با ایلنا؛

امام خمینی(ره) تأثیر شگرفی در ادبیات جهان اسلام بوجود آورد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۰۳۷

رئیس اتحادیه کارگران لبنان گفت:حزب الله لبنان در راستای ، گسترش روابط بین اتحادیه‌های کارگری دو کشور، افزایش همبستگی میان تشکل‌های صنفی کارگری کشور به ایران سفرنموده است.

رئیس اتحادیه کارگران لبنان گفت:انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) همه مؤمنان اسلام را به خود جذب کرده و به عنوان پدیده ای بر بنیاد ارزشهای دینی ، الگوی جدیدی از مقاومت، مبارزه با استبداد و استعمار و مدیریت در عرصه قدرت ، سیاست و حاکمیت متجلی و نوعی از جریان احیاگری بیداری فکری و ایدئولوژیک را سامان داد .

هاشم سلهب درگفتگو با ایلناٰ ،با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) تأثیر شگرفی در ادبیات  جهان اسلام به طور عام و در ادبیات معاصر عرب به طور خاص به جا گذاشته اند اظهار داشت: اتحادیه کارگری  لبنان در راستای ، گسترش روابط بین اتحادیه‌های کارگری دو کشور، افزایش همبستگی میان تشکل‌های صنفی کارگری کشور به ایران سفرنموده است.

وی با بیان اینکه در این دیدارها و گفت‌وگوها در بهره‌مندی از تجارب و تبادل دیدگاه‌های طرفین در مورد مسائل کلان کارگری گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد، اظهار کرد: حمایت از توسعه و تحکیم روابط برادرانه با همه مسلمانان به ویژه کارگران مسلمان و کمک به محرومان و مستضعفان جهان، پشتیبانی همه جانبه از مبارزه ملت‌هایی که در راه حق و آزادی مبارزه می‌کنند و نیز حمایت از حرکت‌های داوطلبانه کارگران مستضعف جهان به ویژه کارگران ایران که مبارزه با کفر و استکبار جهانی و صیهونیسم و حامیان آنها سرلوحه برنامه آنان می‌باشد از جمله سیاست‌های کاری اتحادیه کارگران لبنان به شمار آورد.

نصراله دریابیگی ، دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران نیز با ابراز خرسندی از حضور اتحادیه کارگران کشور لبنان در استان مازندران گفت: تشکیلات خانه کارگر به لطف حضور علیرضا محجوب دبیر کل این تشکیلات خوشبختانه توانسته جایگاه کارگران ایران اسلامی را در مجامع بین المللی و جهانی به منظر ظهور برساند.

وی ضمن معرفی شاخه های خانه کارگر مازندران افزود: با وجود وحدت و همدلی بین دو کشور مسلمان بتوان  شاهد پویایی و بالندگی کارگران دو کشور بود.

دریابیگی با بیان اینکه مازندران بیش از 10 هزارو 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است تصریح کرد: از مجموع این شهدا 970 شهید کارگر و بیش از 4هزار و پانصد شهید از خانواده کارگری می باشند که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

این فعال جامعه کارگری ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با توجه به وحدتی که بین جامعه کارگری ایران و اتحادیه کارگری عرب وجود دارد بتوان بر اقتصاد کشورهای مسلمان نقش ارزنده ای داشت.

گفتنی است ،هیات اتحادیه کارگری کشور لبنان در اولین روز دیدار از استان مازندران  با حضور در مزار شهدای ملاالمجدین ساری و نماز جمعه قائمشهر و ایراد سخنرانی توسط هاشم سلهب ،رئیس اتحادیه کارگری لبنان از شهر توریستی بابلسر بازدید بعمل آوردند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز