خبرگزاری کار ایران

افزایش هزینه‌های حج در عربستان؛

ثبت نام از اعراب حاشیه خلیج فارس در موسم حج امسال متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۶۷

ثبت نام از حجاج عرب خلیج فارس که مقیم عربستان نیستند از سوی کاروان‌ها و شرکت‌های داخل بر خلاف دستورات وزارت حج و غیر قابل قبول است.

ایلنا: وزارت حج عربستان به کاروان‌ها و شرکت‌های داخلی این کشور دستور داد از ثبت نام اتباع کشورهای همسایه برای حج خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، کاروان‌های حج داخل عربستان درهای خود را به حجاج کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که همسایه عربستان هستند(بحرین، امارات، قطر، کویت، عمان) بستند.

براساس این گزارش، این در حالی بود که هر سال بدون هر گونه قید و شرط، علاقه‌مندان به حج از این کشور‌ها را ثبت نام می‌کردند اما دستورات وزارت حج عربستان، امسال سختگیرانه و شدید بوده و با توجه به ظرفیت مشاعر مقدسه و طرح‌های توسعه، فقط تعداد مشخصی که وزارت حج مشخص کرده، می‌توانند در موسم حج شرکت کنند تا موفقیت موسم حج تضمین شود.

محمد الدوسری مدیر یکی از کاروان‌های حج در گفتگو با الوطن اظهار داشت: صادر نشدن مجوز حج برای شهروندان کشورهای همسایه علت توقف ثبت نام از آن‌ها در موسم حج امسال است زیرا با توجه به دستورات وزارت حج عربستان ثبت نام از شهروندان کشورهای همسایه عربستان در موسم حج امسال امکان ندارد زیرا وزارت حج عربستان تاکید کرده است امسال فقط از حجاج داخل عربستان یا افراد مقیم که شماره شناسایی مخصوص دارند ثبت نام کنند.

علت این تصمیم همچنین کاهش تعداد حجاج داخل عربستان و جبران این کاهش اعلام شده است که این مساله سبب افزایش هزینه‌های حج شده است که قیمت آن از یک کاروان به کاروان دیگر بر اساس خدمات ارائه شده به حجاج تفاوت می‌کند به طوری که قیمت‌ها بین ۱۲ تا ۱۸ هزار ریال است.

از سوی دیگر حاتم قاضی معاون و سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان در گفتگو با الوطن تصریح کرد: ثبت نام از حجاج عرب خلیج فارس که مقیم عربستان نیستند از سوی کاروان‌ها و شرکت‌های داخل بر خلاف دستورات وزارت حج و غیر قابل قبول است.

وی افزود: شهروندان عرب همسایه باید فقط در کاروان‌های داخل کشورهای خود ثبت نام کنند تا روند موسم به شکل موفقیت آمیز بدون هرگونه مانع که موسم حج را آشفته نکند برگزار شود.

قاضی افزود: افزایش قیمت‌های حج در داخل نسبی است و وزارت حج عربستان هر سال کمیته‌ای را برای بررسی تخلفات درج تشکیل می‌دهد تا شکایت‌های برخی حجاج از افزایش قیمت هزینه‌های حج را دریافت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز