خبرگزاری کار ایران

دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه گردشگری آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۴۵

در جمهوری خود مختار نخجوان، توانسته اند از داشته‌های گردشگری خود برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری بهره لازم را ببرند.

استاندار آذربایجان غربی از صاحبنظران، دانشگاهیان و فعالان بخش گردشگری و همچنین سرمایه گذاران برای توسعه صنعت گردشگری استان دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی؛ قربانعلی سعادت در چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ارومیه ترتیب یافت با اشاره به پتانسیل های مهم و قابل توجه گردشگری استان گفت: آذربایجان غربی به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و جاذبه های تاریخی و گردشگری، می تواند به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور و حتی منطقه تبدیل شود.

سعادت ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته نگاه جدی به توسعه صنعت گردشگری استان نشده درحالی که توسعه این صنعت می تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان استان را فرهم کند.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری خود مختار نخجوان ادامه داد: در جمهوری خود مختار نخجوان، توانسته اند از داشته های گردشگری خود برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری بهره لازم را ببرند.

سعادت ادامه داد: لازم است برنامه ریزی لازم برای تبادل گردشگر میان استان آذربایجان غربی و کشورهای همسایه صورت گیرد.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اشتغال و ایجاد درآمد غیر نفتی برای کشور گفت: زیر ساخت های لازم برای توسعه این صنعت در استان فراهم می شود.

وی همچنین به حضور سرمایه گذاران و گردشگران در منطقه آزاد تجاری ماکو اشاره کرد و گفت: برای فراهم کردن بستر های لازم برای میزبانی این افراد در منطقه، سه هتل در ماکو احداثمی شود.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین بودجه سال آینده و همچنین برنامه ششم توسعه کشور از صاحبنظران، دانشگاهیان و افراد باتجریه دعوت کرد تا ایده ها ونظرات خود را در خصوص تدوین این برنامه به استانداری ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز