خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اراک:

توسعه کالبدی مناطق شهر اراک در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۳۲۱

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس مرکز پژوهش‌های این شورا گفت: توسعه کالبدی مناطق مختلف شهری به ویژه در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در دستور کار ویژه مجموعه مدیریت شهری قرار دارد و با جدیت پیگیری می‌شود. در این راستا نیاز است ابعاد مختلف توسعه مناطق که منجر به نظم‌دهی محله‌ها به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی است، توسط افراد انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی چگینی افزود: همچنین نیاز است نقاط ضعف و قوت برای دستیابی به برش و اهداف کلان چرخه مدیریت شهری احصا شود. در این راستا از ظرفیت کارشناسان و اندیشمندان متخصص و خبره تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بهره‌گیری شود تا بتوان گام‌های مؤثرتری برای توسعه، عمران و آبادانی شهری و به ویژه شهر اراک برداشت.

وی ادامه داد: نهاد توسعه محله و دفتر تسهیلگری مربوط به استانداری است که با به کارگیری یک پیمانکار دارای صلاحیت و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و معتمدین محلی، نیاز و ظرفیت‌های توسعه‌ای محله موردنظر در ابعاد ورزشی، کالبدی و زیرساختی و شهرسازی، نیازهای آموزشی و تقویت فرهنگ شهرنشینی و توسعه بافت‌های ناکارآمد و فرسوده احصا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک و رئیس مرکز پژوهش‌های این شورا اظهار داشت: توجه به افزایش سرانه درمانی ضروری است. در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا در اراضی و مناطقی که تراکم بافت جمعیتی زیاد است، برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نشود و در این حوزه کوتاهی و کم‌کاری وجود نداشته باشد.

چگینی تصریح کرد: در ابتدای فعالیت شورای ششم اسلامی شهر اراک، 3 پایگاه اورژانس در سطح این شهر فعال بود. اما با تعامل و هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و خیرین سلامت، شمار این پایگاه‌ها به 17 مورد افزایش یافت. اکثر این پایگاه‌ها در مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده است. همچنین ایجاد پایگاه‌های درمانی و بهداشتی نیاز مناطق است و قابلیت افزایش دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز