خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

کتیبه کوروش نماد تاریخی اجرای حقوق شهروندی در ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۴۷

توجه به حقوق افراد در آموزه های دینی ما نیز یک اصل شرعی است و در این زمینه وجود ده ها آیه در قرآن کریم نشانگر اهمیت حقوق انسان ها در دین مبین اسلام است.

استاندار مرکزی در اولین همایش حقوق شهروندی در کشور که تحت عنوان حقوق شهروندی، بایدها و نبایدها در استانداری مرکزی برگزار شد رعایت حقوق شهروندی را یک اصل در تقویت امنیت در جامعه تعریف کرد و با اشاره به پیشینه فرهنگی کشور ما در توجه به حقوق مردم متذکر شد: منشور و کتیبه کوروش مبین سابقه طولانی اهمیت به حقوق شهروندی در ایران است و تدوین این سند حمایت از حقوق و آزادی های افراد جامعه است که شاید اطلاعی از آن نداشته باشند.

به گزارش ایلنا از اراک محمد حسین مقیمی خاطرنشان کرد: توجه به حقوق افراد در آموزه های دینی ما نیز یک اصل شرعی است و در این زمینه وجود ده ها آیه در قرآن کریم نشانگر اهمیت حقوق انسان ها در دین مبین اسلام است.

وی بابیان این که نظارت بردستگاه های اجرایی در شرح وظایف مسئولان اجرایی به عنوان یک پیوست آمده تصریح کرد: رسانه های گروهی و سازمان های مردم نهاد در نهادینه سازی رعایت حقوق شهروندی نقش مهم و تاثیر گذاری دارند و مشارکت دراجرای این حوزه را به صورت نظارتی باید در برنامه های خود قرار دهند.

مقیمی از بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی استان از طریق بازرسی های سرزده خبر داد و گفت در این نظارت ها ۵ دستگاه تذکر گرفتند و از عملکرد برخی از دستگاه هانیز در این همایش تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این همایش که حمیدرضا علومی معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانونی اساسی در حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور، شهاب حسابی سرپرست اداره کل حوزه معاونت حقوقی و امیرحسین محمدی رئیس امور سامانه قوانین و مقررات معاونت حقوقی رئیس جمهور امین‌زاده را همراه می کردند در پایان از سه دستگاه اجرایی آموزش و پرورش، شرکت توزیع برق و مدیریت درمان تامین اجتماعی همچنین صدا و سیمای استان مرکزی به لحاظ رعایت حقوق شهروندی و پرداختن به این موضوع با اهدای تندیس همایش تقدیر شد و به دو مقاله برتر همچنین به ۱۶ دانش آموز که در تعریف حقوق شهروندی با کشیدن نقاشی و نوشتن انشا از بین ۹۰۰ اثر ارسال شده به آموزش پرورش برگزیده شده بودند تندیس جشنواره تقدیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز