خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

اجرای کامل رتبه بندی معلمین در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۲۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اجرای کامل رتبه بندی معلمین در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا، محمود نقوی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، هفته معلم امسال باشکوه تر از سال‌های قبل برگزار می شود، گفت: نقش و رسالت اصلی معلم انسان سازی است که می تواند یک جامعه را شکوفا کند.

نقوی در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه یقین دارم که با تلاش‌های سازنده و خستگی‌ناپذیر این عزیزان، شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت استان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی خواهیم بود، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاء است، جهادگران عرصه تعلیم و تربیت که شهید مرتضی مطهری را الگوی خود در این عرصه می‌دانند، جایگاه و مقام معلم مخصوص یک روز نیست بلکه باید همیشه و در همه حال اولویت نخست باشد.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر اجرای باشکوه مراسم بزرگداشت مقام معلم در همه مدارس، برنامه های متنوع دیگری نیز در دستور کار ستاد بزرگداشت مقام معلم استان همدان است، افزود: امروزه پیشرفت‌ جوانان ما در عرصه‌های مختلف علمی که لرزه بر اندام بدخواهان نظام مقدس اسلامی‌مان انداخته، حاصل مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر معلمانی دلداده است که در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق، ایثار، بینش و بصیرت را به نمایش گذاشته‌اند و ادامه‌دهنده راه پرافتخار شهدای معلم که عامل برکت و ضامن بقای انقلاب اسلامی است، می‌باشند.

وی معلمان را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افسران سپاه پیشرفت کشور عنوان کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست برای تکریم مقام والای معلم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نقوی با بیان اینکه نباید مزایای رتبه بندی معلمان به فراموشی سپرده شود، تا زحمات دو ساله مجلس و دولت بیان شود و تقلیل بودجه هشت سال آموزش و پرورش در دولت قبل را شاهد بودیم اما این دولت سعی کرد نواقص را رفع و رتبه بندی را حل کند، ادامه داد: برخی معلمان مدارک را بارگذاری نکردند و دیر کار انجام شد و آموزش یاران معلم ۶۵ درصد رتبه بندی را دریافت می کنند که در مجموع ۹۷ درصد معلمان این رتبه بندی را دریافت می کنند.

اجرای کامل رتبه بندی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اجرای کامل رتبه بندی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، اضافه کرد: ایرادهایی در اجرای رتبه بندی وارد است و باید آن را رفع کرد اما کمیسیون آموزش و دولت ایستادند تا این طرح اجرایی شد.

نقوی با اشاره به اینکه کار بسیار بزرگی انجام شده و باید مدافع طرح باشیم و انتقادها را هم بیان کنیم تا نواقص برطرف شود اما از روز اول برخی با بدبینی وارد رتبه بندی شدند، گفت: فرصت کم، اشکال در سامانه و نبود مدارک برای بارگذاری بود اما اگر سال قبل با ۴۲ هزار میلیارد تومان رتبه بندی را اجرا نمی کردیم معلوم نبود چه بلایی سر آن بیاید.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی افزود: در مسیر اجرای این طرح که پس از  سال ها شکل اجرایی به خود گرفت، معلمان در مسیر رشدو ارتقا قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه فرصت اعتراض فراهم شده و پذیرفتند اختیار محدودی به جای ارزیابان برای رسیدگی به ما بدهند که اگر چنین باشد بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: طبقه اول ساختمان آموزش و پرورش میز رسیدگی به شکایت در طول هفته فعال است و معلمان مراجعه و موارد را عنوان کنند.

جوامعی موفق هستند که به معلمان جایگاه دهند و شأن معلمشان را حفظ کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در اداره کل آموزش و پرورش چیزی بالاتر از شأن معلم نیست، شأن معلم باید حفظ شود، گفت:معلم سازنده بنای عظیمی است که کشور در ترازی که آموزش و پرورش ترسیم کرده تعاملات خود را انجام دهد.

نقوی با اشاره به نقش و جایگاه رفیع معلمی در توسعه و پیشرفت جوامع، افزود: همه‌ی افراد جامعه مرهون معلمین هستند و جامعه باید نسبت به آنها ادای احترام کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: “خدیجه سلگی” از منطقه خزل شهرستان نهاوند استان همدان به عنوان یکی از ۱۲ معلم نمونه کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ برگزیده و تجلیل شد.

نقوی افزود: با تلاش مسئولان، امسال در بخش جذب اعتبارات، استان همدان در رده یازدهم استان‌های کشور قرار گرفت و سهم ۱.۳ درصدی جذب نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش استان به ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه انتخاب معلمان نمونه یکی از مهمترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم است، تصریح کرد: برای انتخاب معلمان نمونه، بیش از ۲ معلم در مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان اعلام آمادگی و ۱۲۰۰ معلم مدارک خود را بارگذاری کردند.

وی با بیان اینکه حرکت روبه جلوی آموزش و پرورش خوب است اما دشمن می‌خواهد حضور دانش‌آموزان در مدرسه را کم‌رنگ و از طریق ارائه محتوای نامناسب در فضای مجازی، بین دانش‌آموزان نفوذ کند، اضافه کرد:یکی از مهمترین دغدغه‌های مسولان استان همدان توجه به آموزش و پرورش است که این موضوع در دولت سیزدهم به خوبی شکل گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: با بررسی کارشناسان، ۶۵ معلم به مرحله استانی راه یافتند که آیین تجلیل از آن‌ها روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

در ادامه معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: با مشارکت بنیاد برکت، مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با اعتبار پنج میلیارد تومان فردا روز چهارشنبه افتتاح می‌شود.

برنامه سپاس معلم در تمام مدارس استان، تجلیل از معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگر فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، نصب بنر تبریک در سطح استان، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش و پرورش در نماز جمعه، اعزام معلمان جهت دیدار با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم را برشمرد.

در پایان این نشست، خبرنگاران حاضر در جلسه، از مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به نمایندگی از معلمان استان همدان تجلیل کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز