خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان مطرح کرد؛

ارائه آموزش به 4350 نفر روزانه در کارگاه های روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۵۴۶

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در کارگاه‌های روستایی استان روزانه حدود چهار هزار و 350 نفر آموزش می‌بینند و امسال هم با وجود اینکه دو ماه از شروع سال گذشته، کارگاه‌ها و صنایع سیار و فعال هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران ابراز کرد: بیشتر افرادی که در دوره‌های مهارتی این اداره کل مشارکت می‌کنند طبق بررسی‌های صورت‌گرفته جذب بازار کار می‌شوند.

مختاران با بیان اینکه قاعدتاً فنی و حرفه‌ای یک‌سری مهارت‌ها را آموزش می‌دهد، گفت: در سال جدید مهارت‌های متنوع و کارگاه‌های جدید براساس ظرفیت استان و منطقه‌ در دستور کار است.

وی با اشاره به مشارکت گروه‌هایی که در توسعه مهارت نقش دارند، افزود: مراکز دولتی جزء کارگاه‌های ثابت ما هستند و درحال حاضر با 22 کارگاه همکاری داریم و در بخش خصوصی نیز با 220 آموزشگاه آزاد مثل مدارس غیر انتفاعی و غیره تعامل داریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه در بخش دولتی با سربازان وظیفه در پادگان‌ها و همه نیروهای مسلح مشارکت داریم، ابراز کرد: در سال 1401 حدود سه هزار و 200 سرباز آموزش مهارتی دیدند تا بعد از اتمام سربازی حداقل مهارتی داشته باشند.

وی ادامه داد: در کارگاه‌های روستایی استان روزانه حدود چهار هزار و 350 نفر آموزش می‌بینند و امسال هم با وجود اینکه دو ماه از شروع سال گذشته، کارگاه‌ها و صنایع سیار و فعال هستند.

مختاران با تأکید بر اهمیت کارگاه‌ها، گفت: کارگاه‌های مهارتی نه‌تنها کار جدید برای مردم ایجاد می‌کنند، بلکه تجربه کار در محیط واقعی و استاد شاگردی را در اختیار قرار می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: بخش خصوصی نیروی متخصص و به‌روز مورد نیاز را روانه بازار می‌کند و آنان در روند فعالیت اقتصادی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت اصناف، گفت: کارگاه‌های تولیدی آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای وجود دارند که درحال حاضر بالای 60 کارگاه به این شکل داریم.

مختاران یکی از مشکلات استان را عدم ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای دانست و افزود: گردوی تویسرکان، درختچه‌های گلخانه‌ای، آلو و محصولات کشاورزی دیگر، جزء اقلام صادراتی استان محسوب می‌شوند که باید با فرآوری آن‌ها بتوانیم بازار خوب اقتصادی ایجاد کنیم؛ فنی و حرفه‌ای در راستای این امر کارگاه‌های مهارتی برگزار می‌کند.

وی نرخ بیکاری موجود در جامعه را بیشتر مربوط به افراد بدون مهارت دانست و گفت: افراد دارای مهارت کافی در کمترین زمان جذب بازار کار می‌شوند و در همین راستا 220 کارگاه خصوصی و 22 کارگاه دولتی فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز