خبرگزاری کار ایران

51خانه هلال در همدان بهره برداری شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۴۸۱

۵۱ خانه هلال استان همدان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر بهره برداری شد.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار داشت: ۵۰۰ خانه هلال امروز با حضور مسئولان ملی در کشور بهره برداری شد که ۱۰ درصد از این طرح‌ها معادل ۵۱ طرح سهم استان همدان بود.

علی سنجربگی افزود: شمار خانه‌های هلال همدان پیشتر ۱۷۹ باب بود که با بهره برداری از این طرح‌ها، شمار آنها به ۲۳۰ خانه هلال رسید.

وی با بیان اینکه ۳۷ خانه هلال روستایی و ۱۴ شهری بهره برداری شد اضافه کرد: توسعه خدمات داوطلبانه، آموزش کمک‌های امدادی حتی در دورترین نقاط با بهره گیری از تیم‌های امداد و نجات از کارکردهای خانه هلال به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مهمترین کارکرد خانه‌های هلال، حضور تیم‌های امداد و نجات در کمترین زمان ممکن در محل بروز حادثه به عنوان تیم ارزیاب و انتقال گزارش حادثه به مرکز است تا بر اساس نوع و شدت حادثه تیم‌های هلال احمر در محل حضور یابند.

سنجربگی با بیان اینکه وجود خانه‌های هلال سرعت امداد رسانی در حوادث را شتاب می بخشد گفت: ارتقای تاب آوری جامعه در برابر حوادث و شتاب بخشی به امداد رسانی توسط داوطلبان توانمند و آموزش دیده از دیگر کارکردهای مثبت خانه‌های هلال است.

وی افزود: راهبرد صلیب سرخ و هلال احمر جهانی، آموزش همگانی موضوعات امدادی و بشر دوستانه به صورت محله محور، ارتقای آمادگی مردم در برابر حوادث احتمالی، ارتقای تاب آوری جامعه و محلات در برابر سوانح و حوادث و افزایش سرعت امدادرسانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان ادامه داد: تیم‌های مستقر در این محل می‌توانند به جوامع محلی آموزش‌های امدادی و بشر دوستانه لازم را ارائه دهند تا در ساعات اولیه حوادث به عنوان یک امدادگر به مصدومان تا رسیدن تیم‌های هلال احمر امدادرسانی کنند.

سنجربگی اظهار داشت: تیم های امدادی مستقر در خانه های هلال با توجه به فرا گرفتن آموزش های لازم، به علت آشنایی کامل با محل، حین بروز سوانح اطلاعات کافی را در تماس تلفنی در اختیار مرکز قرار داده و استعداد نیروهای مورد نیاز برای امداد رسانی، زمان و مکان حضور را اعلام می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز