خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت ۱۳۰ هزار تن گندم و جو از مزارع کبودراهنگ

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۰۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ از پیش‌بینی برداشت گندم بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها حدودا ۳۰ هزار تن جو نیز برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سرخوش با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی کشت پاییزه در شهرستان اظهار کرد: سالانه ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کبودراهنگ زیر کشت می‌رود که قسمت اعظمی از این میزان به کشت پاییزه غلات اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار هکتار گندم دیم در کبودراهنگ کشت می‌شود افزود: ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار گندم آبی و حدودا ۲۰ هزار هکتار جو آبی و دیم نیز کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ در حوزه توزیع نهاده‌ها یادآور شد: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره در راستای کشت‌های پاییزه تامین و توزیع شده است‌‌.

وی در بخش دیگر به نیاز بذری شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار تن نیاز بذری محصول گندم است که از این میزان ۸۰۰ تن بذر اصلاح شده گندم دیم و ۵۰۰ تن گندم آبی توزیع شده است.

سرخوش با تاکید بر اینکه باقی نیاز بذری شهرستان از طریق بذور خودمصرفی تامین می‌شود گفت: اکیدا توصیه می‌شود بذور خودمصرفی ضدعفونی شود که محصول سال زراعی جاری کمیت و کیفیت خوبی داشته باشد.

وی از پیش‌بینی برداشت گندم بیش از ۱۰۰ هزار تن در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: طبق پیش‌بینی‌ها حدودا ۳۰ هزار تن جو نیز برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته در کبودراهنگ بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم تولید شد که از این میزان ۷۵ هزار و ۸۸۰ تن خرید تضمینی صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز