خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

شرکت بیش از ۳۹۰۰ دانش‌آموز همدانی در مراسم اعتکاف ماه‌ رجب

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۷۱۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از شرکت بیش از ۳۹۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر مدارس استان همدان در تجربه‌ای متفاوت به همراه معلمان و مربیان در آیین اعتکاف خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، رسول شیدایی با اعلام این خبر، گفت: مراسم اعتکاف امسال با رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته، باحضور بیش از ۳۹۰۰ دانش‌آموز استان همدان در تعداد ۳۱ مسجد برگزار شد.

وی افزود: این آیین خلوت‌نشینی دانش‌آموزی همزمان با ایام‌البیض ماه مبارک رجب از اذان صبح روز سیزدهم تا اذان مغرب روز پانزدهم ماه رجب مصادف با پنجم تا هفتم بهمن ماه جاری ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برپا شد.

وی اظهار کرد: این مراسم با هدف تهذیب نفس، ایجاد زمینه و فرصتی برای عبادت خالصانه، خودسازی و ارتقاء سطح بینش معنوی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در این سه روز خلوت دل، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلفی از جمله مناجات‌خوانی، برگزاری نماز جماعت، نماز شب، ذکر سحری، روزه در طول ایام اعتکاف، محفل انس با قرآن، پاسخ به سوال و شبهات اعتقادی و مراسم توسل به اهل‌بیت(ع) برای دانش‌آموزان معتکف برگزار شده‌ است.

شیدایی گفت: امید است این گام‌ها توشه برای آخرت همه‌مان بوده و منشاء خیر و برکات در جهت کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی در سطح استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز