خبرگزاری کار ایران

با محوریت دریاچه زریوار؛

نخستین کارگاه آموزشی احیای پیکره‌های آبی در سنندج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۲۵

این کارگاه به دلیل وجود مشکلاتی که برای منابع آبی استان اعم از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی به وجود آمده، برگزار شده است.

ایلنا: نخستین کارگاه آموزشی احیای پیکره‌های آبی با محوریت دریاچه زریوار امروز چهارشنبه در سنندج برگزار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در حاشیه برگزاری این کارگاه به خبرنگار ایلنا گفت: این کارگاه به منظور ارائه آشنایی با راهکار‌‌ها و آخرین دستاوردهای علمی برای حل مسائل و احیاء اکوسیستم‌های آبی استان کردستان کارگاه آموزشی احیای پیکره‌های آبی با محوریت دریاچه زریوار در سنندج برگزار شد.
ناصح قادری تصریح کرد: این کارگاه به دلیل وجود مشکلاتی که برای منابع آبی استان اعم از رودخانه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی بر اثر عوامل طبیعی مانند خشکسالی و عوامل انسانی مانند برداشت و بهره‌برداری بی‌رویه در مصارف کشاورزی و آلودگی آب‌ها به وجود آمده، برگزار شده است.
وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از کار‌شناسان ادارات محیط زیست، استانداری، امور آب منطقه‌ای استان در این کارگاه شرکت کرده‌اند، افزود: مدرسان در این کارگاه آموزشی با رویکرد مدیریت استراتژیک، یکپارچه و زیست بومی مبتنی بر اصول توسعه پایدار پیکره‌های آبی به بررسی چالش‌های حوزه‌های مختلف آبی و راه حل‌های عملیاتی و نظری آن می‌پردازند.
قادری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: رویکرد روش‌شناختی و راهکارهای پیشنهادی برای حل مسائل اکوسیستمی استان کردستان در کنار مدیریت اکوسیستمی و ارزیابی یکپارچه سیستم اجتماعی اکولوژیکی دریاچه زریوار به منظور زمینه‌سازی احیای آن از دیگر موضوعاتی بود که در این کارگاه به آن پرداخته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز