خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست کامیاران خبرداد:

دستگیری ۱۰ متخلف شکار و صید در شهرستان کامیاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۵

از این متخلفین ۱۵ قطعه پرنده شامل قرقی، کبک، قمری و گنجشک و ۲ قبضه اسلحه، ۴ رشته تور پرنده گیری، دو دستگاه موتور سیکلت و ۲ عدد نور افکن از آنان کشف و ضبط گردید و پرندگان در زیستگاه‌های خویش رها سازی شدند.

ایلنا: رئیس اداره محیط زیست کامیاران از دستگیری ۲۸ متخلف شکار و صید در این شهرستان خبر داد.

فرهاد سیف پناهی ضمن اعلام این خبر به ایلنا گفت: در پی گزارش‌های مردمی و تلاش محیط بانان این اداره، ۱۰متخلف که اقدام به تله گذاری، زنده گیری و شکار غیر مجاز پرندگان به منظور قاچاق و انتقال به استان‌ها را داشتند دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از این متخلفین ۱۵ قطعه پرنده شامل قرقی، کبک، قمری و گنجشک و ۲ قبضه اسلحه، ۴ رشته تور پرنده گیری، دو دستگاه موتور سیکلت و ۲ عدد نور افکن از آنان کشف و ضبط گردید و پرندگان در زیستگاه‌های خویش‌‌ رها سازی شدند.

سیف پناهی در ادامه سخنانش تصریح کرد: منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با مساحت ۵۷ هزار هکتار ما بین شهرستان‌های کامیاران، مریوان و سروآباد واقع شده است که تنوع زیستی بالایی داشته و معماری روستاهای داخل این منطقه به آن روح و زیبایی ویژه‌ای بخشیده است.

وی ادامه داد: در این زیستگاه تا کنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار و ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده است که می‌توان به گونه‌های پرندگان شکاری، سیاه گوش، کل و بز، خرس قهوه‌ای و پلنگ اشاره کرد.

رئیس محیط زیست کامیاران در پایان خاطرنشان کرد: این منطقه با داشتن چشمه سار‌ها، کوه‌های سر به فلک کشیده و مناطق بکر و زیبا و داشتن تنوع زیستی بالا همیشه در معرض آماج شکارچیان و قاچاقچیان حیات وحش بوده است که خوشبختانه حضور محیط بانان، هم یاران محیط زیست، گزارش‌های دوستداران محیط زیست که در بطن منطقه زندگی می‌کنند تا حدودی توانسته از تاراج حیات وحش این منطقه زیبا بکاهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز