خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

برنامه ریزی حوزه کشاورزی متناسب با چالش‌های منابع آبی باشد

کد خبر : ۱۰۹۹۴۹

دربحثانتقال حوضه ای آب با مدیریت آب منطقه ای که پیش نیاز توسعه پایدار کشاورزی استان بوده جزء استان‌های برتر کشور هستیم.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به چالش‌های بخش آب‌های سطحی و زیرزمینی استان گفت: برنامه ریزی حوزه کشاورزی باید متناسب با چالش‌ها و وضعیت منابع آبی منطقه باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، مهندس شاهین پاکروح در نشست مشترک آب منطقه ای کردستان و جهاد کشاورزی استان، با تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر اظهار داشت: تعامل آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، توسعه کشاورزی استان را در بر دارد.
پاکروح تصریح کرد: با توجه به ارزش اقتصادی آب در طرح‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری، حمایت و توجه بیشتر به ارتقاء درآمد و اقتصاد کشاورزی ضروری است.
مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان نیز در ادامه این جلسه، بر تداوم جلسات مشترک به منظور برنامه ریزی مطلوب‌تر جهت استفاده بهینه از منابع آبی استان تأکید کرد و گفت: در بحثانتقال حوضه ای آب با مدیریت آب منطقه ای که پیش نیاز توسعه پایدار کشاورزی استان بوده جزء استان‌های برتر کشور هستیم.
مهندس ابراهیم حسن نژاد افزود: جهاد کشاورزی و آب منطقه ای به دنبال تبیین جایگاه ارزشمند آب و متناسب نمودن الگوهای کشت در مناطق مختلف استان بوده و این تناسب با لحاظ چالش‌های آب استان است.
حسن نژاد در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های آب منطقه ای و پروژه های تعریف شده؛ استان در چند سال آینده شاهد تحول چشمگیری در میزان اراضی و و همچنین تولیدات کشاورزی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز