خبرگزاری کار ایران

فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» جایزه جشنواره پیسک را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۶۳

این فیلم که با چهل فیلم از کشورهای مختلف به رقابت پرداخته بود، توانست جایزه ولادانا ترکووا که به بهترین فیلم با مضامین حقوق بشر و انسان دوستی داده می‌شود، کسب کند.

ایلنا: فیلم «انار میوه بهشت است» به نویسندگی و کارگردانی تیمور قادری و تهیه‌کنندگی حوزه هنری کردستان جایزه بنیان‌گذار جشنواره پیسک جمهوری چک را دریافت کرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در سنندج، رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به موفقیت‌های این فیلم کوتاه در جشنواره‌های داخلی و خارجی گفت: فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» ساخته تیمور قادری جایزه «ولادانا ترکووا» بنیان‌گذار جشنواره پیسک جمهوری چک را دریافت کرد.
امین مرادی تصریح کرد: این فیلم که با چهل فیلم از کشورهای مختلف به رقابت پرداخته بود توانست جایزه ولادانا ترکووا که به بهترین فیلم با مضامین حقوق بشر و انسان دوستی داده می‌شود، کسب کند.
وی با اشاره به حضور موفق فیلم‌سازان کردستانی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین المللی ضمن اعلام آمادگی جهت حمایت از تولید آثار مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پس از تأیید شورای نظارت و ارزیابی افزود: خوشبختانه تولیدات حوزه هنری استان کردستان در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضوری پررنگ و چشمگیر داشته و همواره جزء برترین‌های جشنواره‌ها بوده‌اند.
زانیار لطفی به عنوان تصویر بردار و تدوینگر، عرفان مهدوی به عنوان صدابردار، بهزاد موفقی عکاس، کاوه قادری به عنوان طراح صحنه و لباس، توفیق امانی به عنوان مشاور فیلمنامه، سامان حسین‌پور به عنوان دستیار کارگردان در کنار بازیگران فیلم سعید مردوخیان، شادی قادری، احمد قادری، مرضیه قادری، عطاء قادری تیمور قادری را در ساخت این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای یاری رسانده‌اند.
این فیلم پیش از این ضمن حضور در چندین جشنواره‌ی داخلی و خارجی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم کوتاه بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک اصفهان و گنجشک طلا جایزه بهترین کارگردانی بین‌المللی فیلم کودک رانیه عراق، آهوی زرین جشنواره کردی لندن جایزه یولماز گونای، جایزه بهترین فیلم جشن تصویر سال، دیپلم افتخار تامپره فنلاند، بهترین فیلم بلاک آلمان و جایزه منتقدان فیلم کودک اصفهان را نیز به دست آورده است.
جشنواره پیسک جمهوری چک از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه در شهر پیسک چک برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز