خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام گرفت؛

جمع آوری ۱۲میلیارد تومان زکات در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۹

استان کردستان در زمینه پرداخت زکات در طول چند سال اخیر جزو استان‌های برتر کشور بوده است. / در حال حاضر ۲۷۰ پروژه عمرانی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و غیره از محل تشویقی زکات در سطح استان در حال اجراست.

ایلنا: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲میلیارد تومان زکات در این استان جمع آوری شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، قنبر موسی‌نژاد چهارشنبه شب در همایش زکات استان با تاکید بر اینکه فقرا باید در اولویت هزینه کرد زکات قرار گیرند، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان این آمادگی را دارد زکات فقرا را معادل‌سازی کند.
وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است که به صورت مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری اداره و با پشتوانه مردم در راستای تحقق اهداف و رسالت‌هایش حرکت می‌کند.
موسی‌نژاد از زکات به عنوان بستر و ظرفیتی ارزشمندی در راستای رفع مشکلات محرومین و نیازمندان و توانمندسازی آنان نام برد و افزود: اگر در جامعه اسلامی متمکنین به رسالت و وظیفه خود در قبال محرومین عمل کنند قاعدتاً هیچ فرد فقیر و نیازمندی باقی نخواهد ماند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: وجود فقرا در جوامع اسلامی نشانه بی‌توجهی افراد توانمند در پرداخت حق نیازمندان است که این مهم موجب ایجاد فاصله‌های طبقاتی می‌شود.
اجرای بیش از ۷۰۰ پروژه در استان
موسی‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد در طول چند سال اخیر در زمینه جمع‌آوری و مدیریت زکات حرکات بسیار خوبی انجام داده است، بیان داشت: اجرای بیش از ۷۰۰ پروژه از محل زکات و معادل‌سازی تشویقی زکات از جمله اقدامات این نهاد در طول چند سال اخیر در استان بوده است.
وی با اشاره به این نکته که بیش از ۵۴ هزار خانوار نیازمند در حال حاضر زیرپوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند، گفت: ۸ درصد از کل جمعیت این استان در حال حاضر زیرپوشش خدمات و برنامه‌های این نهاد هستند.
این مسئول یادآور شد: این تعداد خانوار نیازمند به صورت مستمر و ماهیانه از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه سخنانش از جمع‌آوری و ساماندهی ۱۲ میلیارد تومان زکات از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲ میلیارد تومان تشویقی زکات را از طریق مرکز جذب کرده‌ایم.
کسب رتبه دوم کردستان در زمینه جمع آوری زکات
موسی‌نژاد همچنین به اقدامات شورای زکات و جایگاه استان در این زمینه اشاره کرد و افزود: استان کردستان در زمینه پرداخت زکات در طول چند سال اخیر جزو استان‌های بر‌تر کشور بوده است.
وی از کسب رتبه دوم استان در زمینه جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: با تشکیل شوراهای زکات در سطح استان شاهد رونق قابل توجهی در این حوزه هستیم.
موسی‌نژاد با بیان اینکه ۴۳ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده در راستای مصرف فقرا و ۵۲ میلیارد و ۶۱۳ ریال در زمینه طرح‌های عمرانی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: ۴ میلیارد و ۵۷۶ میلیون از زکات جمع‌آوری شده به منظور رفع مشکلات مددجویان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اذعان داشت: در حال حاضر ۲۷۰ پروژه عمرانی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و غیره از محل تشویقی زکات در سطح استان در حال اجراست.
این مسئول هدایت زکات به سمت فقرا را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: هدایت زکات به سمت فقرا به ویژه در شهرستان‌ها که از محرومیت بیشتری برخوردار هستند در اولویت شورای زکات استان است.
موسی‌نژاد در پایان از آمادگی این نهاد در راستای معادل‌سازی زکات فقرا خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی استان این آمادگی را دارد زکات فقرا را معادل‌سازی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز