خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایلنا:

هنر بهترین ابزار برای نشان دادن مشکلات اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۷۹

یکی از بخش‌هایی که بایستی در همه امور فرهنگی، هنری و قرآنی مورد توجه و عنایت قرار گیرد، آسیب شناسی معضلات و مشکلات حوزه های اجتماعی است.

ایلنا: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هنر همواره می‌تواند بهترین ابزار برای نشان دادن معضلات و مشکلات در حوزه‌های اجتماعی باشد.
جلال قلعه شاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج، با بیان اینکه کارگروه و کمیته فرهنگ و هنر برای ساماندهی رویدادهای فرهنگی استان، در این اداره کل راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: باید برای افزایش کارآیی و همچنین بهره برداری از تمامی ظرفیت‌ها، ساماندهی برنامه‌های فرهنگی و رویدادهای این بخش به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این بخش افزود: به منظور ساماندهی و برنامه‌ریزی امور فرهنگی، هنری و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحدهای تابعه شهرستانی با استفاده از نقطه نظرات کار‌شناسان امر و هنرمندان سراسر استان کمیته فرهنگ و هنر فعال و اقدام به بر گزاری جلسات هفتگی می‌کند.
قلعه شاخانی ادامه داد: ساماندهی امور فرهنگی، هنری و قرآنی، تدوین برنامه‌های کاری جهت واحدهای ستادی و شهرستانی، مشارکت هنرمندان در امور فرهنگی هنری قرآنی اداره کل، تعامل سازنده و مفید با اصحاب رسانه، مرجعی برای تدوین برنامه‌های فرهنگی هنری شش ماهه و یک ساله از مهم‌ترین اهداف فعال سازی کمیته فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان گفت: دبیرخانه کمیته فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان آمادگی خود را برای دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات هنرمندان و اصحاب رسانه اعلام می‌دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که شاهد مشارکت و همراهی کلیه اصحاب فرهنگ در راستای بهبود وضعیت برنامه‌های فرهنگی در استان کردستان باشیم.
قلعه شاخانی یادآور شد: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی «معظم له» به کردستان در سال ۱۳۸۸ مبنی بر اینکه کردستان، استان فرهنگی است؛ مقرر شد کلیه امور نمایشگاهی، جشنواره‌ای، همایش‌ها، سوگواری‌ها و کنگره‌ها از طریق کمیته مذکور برنامه ریزی و ساماندهی شوند.
وی با اشاره به حجم بالای فعالیت‌های این اداره کل گفت: امورات فرهنگی، هنری و قرآنی تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای حجم وسیعی است و با توجه به این گستردگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی نیاز است از نقطه نظرات هنرمندان و کار‌شناس مربوطه در همه امور استفاده شود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به نقش تولیدات هنری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که بایستی در همه امور فرهنگی، هنری و قرآنی مورد توجه و عنایت قرار گیرد آسیب‌شناسی معضلات و مشکلات حوزه‌های اجتماعی است و به همین دلیل و در راستای توجه به این مهم نیاز است به وسیله هنر، جامعه را از این آسیب‌های اجتماعی آگاه کرد.
وی با بیان اینکه تکریم هنرمندان همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی یکی از مهم‌ترین وظایف و کارکرد کمیته فرهنگ و هنر محسوب می‌شود، بیان داشت: در صددیم با برگزاری جلسات منظم، هنرمندان همه حوزه‌های هنری و فرهنگی استان شناسایی شود.
وی افزود: به منظور استفاده از نقطه نظرات و پیشنهادات هنرمندان و اصحاب رسانه به تناسب دستور کار جلسات هفتگی کمیته فرهنگ و هنر، از هنرمندان و صاحب نظران دعوت خواهد شد در ساماندهی امور فرهنگی، هنری و قرآنی و همچنین نحوه برگزاری سوگواری‌ها، جشنواره‌های، کنگره‌ها، نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی در سطح استان دخیل و موثر باشند.
قلعه شاخانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگ و هنر به عنوان مرجع تصمیم گیری و همچنین به عنوان اتاق فکر و تولید محتوای برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی به فعالیت مشغول خواهد بود و به همین دلیل تصمیمات این کمیته می‌تواند در همه برنامه‌ها و شورای‌های مستقر در این اداره کل و واحدهای تابعه موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز