خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

نخبگان کردستانی از مدیریت های ارشد دولتی دور مانده اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۴۰

تا زمانی که به کردستانی‌ها اجازه تجربه‌اندوزی و مدیریت داده نشود، چگونه توقع می‌رود که باتجربه باشند. / مردم ولایت‌مدار کردستان و نخبگان این استان توقع دارند که از فرزندان این دیار نیز برای مسئولیت‌هایی همتراز استانداری و بالاتر نیز استفاده شود.

ایلنا: رئیس مجمع نمایندگان کردستان با بیان اینکه همواره نخبگان کردستانی از مدیریت‌های ارشد دولتی دور مانده‌اند، گفت: امیدواریم با نگاه ویژه دولت یازدهم شاهد شکستن تابوهای غلط و معیارهای نادرست که در قانون نیست و بر اساس سلایق به عرفی نادرست درآمده است، باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، حامد قادرمرزی امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار داشت: پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی و با توجه به بیانیه شماره سوم ستاد ایشان مبنی بر وعده‌های مرتبط با حقوق اقوام، شاهد وجود دو نگاه در خصوص انتخاب استاندار در کردستان بودیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای از نخبگان کردستان بر این عقیده بودند که برای رفع مشکلات عمده صنعتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در استان باید، یک استاندار باتجربه و دارای سابقه درخشان هرچند که غیربومی نیز باشد سکان‌داری استان را برعهده بگیرد.

قادرمرزی افزود: نگاه دوم که طیف گسترده مردم و مجموع ۷۲ درصد افرادی را که به آقای روحانی رأی داده‌بودند، تشکیل می‌داد بر این باور بودند که در راستای تحقق وعده‌های دولت یازدهم باید استانداری بومی را برای کردستان برگزینند.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس ادامه داد: این طیف نه اینکه مشکلات استان را ندیده باشند، بلکه موضوع مهم و اساسی را می‌دیدند که بسیار صحیح و درست بود و آن هم اجرای عدالت به تمام معنا و ایجاد فرصت‌های برابر مدیریتی برای همه ایرانی‌ها بود.

قادرمرزی با تاکید بر اینکه باید فضای نقد و نقدپذیری در استان وجود داشته باشد، افزود: مبحثتجربه همواره از دلایل عدم انتخاب مدیران کردستانی برای تصدی مدیریت‌های رده بالای کشوری بوده ‌است، اما باید به این مهم اذعان کرد تا زمانی که به کردستانی‌ها اجازه تجربه‌اندوزی و مدیریت داده نشود، چگونه توقع می‌رود که باتجربه باشند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان تصریح کرد: هیچ ایرادی ندارد که استاندار کردستان غیربومی است، اما مردم ولایت‌مدار کردستان و نخبگان این استان توقع دارند که از فرزندان این دیار نیز برای مسئولیت‌هایی همتراز استانداری و بالا‌تر نیز استفاده و زمینه برای تجربه‌اندوزی مدیران کردستانی فراهم شود.

قادرمرزی در پایان سخنانش از انتخاب عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار جدید کردستان استقبال کرد و یادآور شد: آقای زاهدی تجربه استانداری سه استان کشور و تصدی معاونت سیاسی امنیتی چندین استان را در کارنامه خود داشته و از تجربه کافی در حوزه مسئولیتی خود برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم استاندار جدید و مجموعه مدیریتی زیر نظر ایشان برای رفع مشکلات کردستان و توسعه و تعالی این استان همتی مضاعف داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز