خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مریوان و سروآباد در گفت وگو با ایلنا:

پتانسیل های موجود در کردستان به بالفعل تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۰۸

با توجه به ظرفیتهای اقلیمی، جغرافیایی و محیطی موجود و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و متبحر در کردستان امیدواریم شاهد روزهای روشنی برای استان عزیزمان باشیم.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تلاش و همدلی زاهدی استاندار منتخب دولت تدبیر و امید در کردستان بتوانیم پتانسیل‌های موجود در کردستان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

امید کریمیان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: بر اساس عهدی که رییس جمهور کشور در زمان انتخابات با ملت بزرگ ایران بسته بود، خوشبختانه شاهد اتفاقات بنیادی و ریشه‌ای در زمینه‌های مختلف هم از بعد داخلی و همین طور خارجی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در داخل تعریف نقشه راه اقتصادی و تلاش برای ارتقای معیشت و سطح رفاه اجتماعی مردم و نیز بازگرداندن فضای اعتماد و همدلی بین مردم و دولت، امید به زندگی، امید به آینده و ایجاد شور و شوق و حرکت جدید و توسعه همه جانبه از جانب مردم احساس شده است.

کریمیان افزود: در بعد خارجی نیز با عمل به سیاست حفظ عزت و تامین حداکثری منافع ملت بزرگ ایران بر پایه حکمت و مصلحت و از بین بردن جو بدبینی و ایران هراسی در دنیا اقدامات مناسبی انجام شده است که انشاا… با ادامه همین سیاست شاهد روزهای بهتری خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد عدم وجود سرمایه‌گذار با وجود امنیت پایدار در کردستان، ادامه داد: در گذشته تا زمانی که دولت در استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کرد، استان کردستان درگیر جنگ تحمیلی بود و بعد از جنگ بحثخصوصی سازی، کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری بخش‌های دولتی به سرمایه‌گذار خصوصی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی پیش آمد.

کریمیان گفت: با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی، جغرافیایی و محیطی موجود در کنار جذب سرمایه خصوصی و دولتی و استفاده بهینه از نیروی انسانی متخصص و متبحر در استان و البته اعمال سیاست‌های مدبرانه اعتدالی با همراهی و کمک اثرگذاران و صاحبنظران از جمله نیروهای باسابقه در استان و نمایندگان مجلس و حمایت و استفاده از رهنمودهای راهگشای نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان، همچنین حضور مثبت و تاثیرگذار زاهدی استاندار جدید کردستان، امیدواریم شاهد روزهای روشنی برای استان عزیزمان باشیم.

نماینده مردم مریوان و سروآباد با بیان اینکه کردستان از نظر شاخصه‌های توسعه‌ای زیر میانگین شاخصه‌های توسعه‌ای کشور قرار دارد، بیان داشت: باید به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار اجازه داده شود تا به میدان آمده و با سرمایه‌گذاری بستر توسعه همه جانبه استان، فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ظرفیت‌های شهرستان مریوان نادیده گرفته شده است، گفت: این شهرستان علاوه بر منابع طبیعی به‌خصوص دریاچه زریوار برای صنعت توریسم، ظرفیت‌های خاص دیگری نیز مانند معادن و توسعه تجارت مرزی باشماق مریوان برای ترانزیت، صادرات و واردات دارد که اگر تبدیل به بالفعل شود می‌تواند به ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی در استان شود.

کریمیان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می‌رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز