خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان:

باید دیوار بی اعتمادی میان هنرمندان و ارشاد از بین برود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۱۶

از ظرفیت ها و پتانسیل های مستعد هنرمندان تئاتر استان در شوراهای مشورتی و تمام حوزه های عرصه تئاتر، بازبینی و برگزاری جشنواره ها و رویدادهای تئاتر استفاده خواهد شد.

ایلنا: سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در نشست هم اندیشی فعالان تئا‌تر شهرستان سنندج که با هدف آسیب‌شناسی و مطالبات هنرمندان حوزه تئا‌تر و بررسی مشکلات انجمن‌های تئا‌تر سطح استان با حضور سرپرستان گروه‌ها، کارگردانان، پیشکسوتان و جوانان مورد علاقمند برگزار شد، گفت: باید دیوار بی‌اعتمادی مابین هنرمندان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی از بین برود و یا حداکثر از این بی‌اعتمادی کاسته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، جلال قلعه شاخانی، بررسی وضعیت درحال حاضر تئا‌تر استان و شهرستان سنندج، ساماندهی و تجهیز تئاترشهر سنندج، مدیریت و فعالیت مفید وموثر انجمن‌های تئاترشهرستان‌ها، ساماندهی شورای صدور پروانه نمایش و بطور کلی آسیب‌شناسی جشنواره‌ها و رویدادهای حوزه تئا‌تر را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این هم اندیشی عنوان کرد.

وی افزود: برخوردهای غیر فرهنگی کارکنان ادارات شهرستان به ویژه مجتمع‌های فرهنگی هنری با هنرمندان باید اصلاح و مورد بازبینی قرار گیرد و مناسب و در خور شأن آن‌ها باشد.

قلعه شاخانی تصریح کرد: همچنین باید فضاهای ورودی مجتمع‌های فرهنگی هنری از وجود صنوف مزاحم و غیر فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی ساماندهی و پاکسازی شود.

دبیرشورای فرهنگ عمومی کردستان یادآور شد: از ظرفیت و پتانسیل‌های مستعد هنرمندان تئا‌تر استان در شوراهای مشورتی و تمام حوزه‌های عرصه تئا‌تر، بازبینی و برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای تئا‌تر استفاده خواهد شد.

وی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه تئا‌تر خواست نسبت به مخاطب‌شناسی و تولید و کارگردانی نمایش‌های مورد علاقه مردم و همه اقشار مختلف، تدابیری هنرمندانه اندیشیده شود.

قلعه شاخانی با تاکید بر اینکه باید آسیبهای جشنواره‌های برگزار شده همچون تئا‌تر خایابانی مریوان تدوین گردد، افزود: بایستی با دعوت از اساتید برجسته داخلی و خارج از استان و اعلام فراخوان و ایجاد هیأت علمی ویژه، در آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف تئا‌تر، آسیب‌های این حوزه به نحو احسن مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان داشت: متاسفانه با وجود افتتاح ۸ماهه تئا‌تر شهرسنندج از ظرفیت‌های این مجموعه هنری به خوبی استفاده نمی‌شود که باید تدابیری علمی و هنری برای ساماندهی و تجهیز تئا‌تر شهر با همکاری و کمک هنرمندان این حوزه اندیشیده شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: همچنین باید انگیزهای لازم در میان هنرمندان از سوی مسئولین و روسای انجمن‌ها ایجاد گردد تا این امر منجر به تولید آثار فاخر تئا‌تر در سطح استان شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ وهنر بیان داشت: بنا به توصیه‌های مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مبنی براینکه فرهنگ و هنر نبایستی در حاشیه برنامه‌های اقتصادی و سیاسی باشد، گفت: همه ما موظفیم رهنمودهای مقام معظم رهبری را در همه ارکان فرهنگ وهنر استان جاری و ساری نماییم.

دبیرشورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: به منظور کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه فرهنگ وهنری، در خصوص واگذاری امور اجرایی جشنواره‌ها، کنگره‌ها، نمایشگاه‌ها و… به بخش خصوصی به ویژه موسسات فرهنگی هنری تدابیر لازم اندیشیده شده که در این زمینه ادارات و مسئولین مجتمع‌های فرهنگی هنری تنها ناظرین و حامیان برگزاری جشنواره‌ها خواهند بود.

قلعه شاخانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: به منظور جلب حمایت و همکاری همه سازمان‌ها و ادارات فرهنگی و مردمی سطح استان، باید تعامل سازنده‌ای با شورای اسلامی شهر‌ها، شهرداری‌ها، حوزه هنری، صدا وسیمای مرکز کردستان، سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد و پل ارتباطی با این سازمان‌ها ونهادهای مردمی از سوی مسئولین انجمن‌ها و روسای ادارات شهرستانی ایجاد گردد، همچنین حامیان مالی جهت برگزاری جشنواره‌ها شناسایی شوند.

شفاف سازی بودجه حوزه تئا‌تر، تغییر ساختار انجمن‌های شهرستان‌ها، اطلاع رسانی صحیح اجرا‌ها و جشنواره‌ها در حوزه تئا‌تر، رعایت مساوات و عدالت اختصاص بودجه در همه بخش‌ها و واحدهای فرهنگی هنری، پیگیری چاپ مجموعه نمایشنامه‌های نویسندگان بومی استان از سوی اداره کل و انجمن، جلوگیری از برگزاری جشنواره‌های پرهزینه، راه اندازی و برنامه ریزی جشنواره تئا‌تر کُردی با مولفه‌های تئا‌تر منطقه کردستان با استفاده از ویژگی‌های بومی و جلوگیری از تفسیر‌های شخصی قوانین و مقررات حوزه تئا‌تر توسط افراد، از جمله خواسته‌ها و مسائل مطرح شده توسط فعالان تئا‌تر در نشست هم اندیشی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز