خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خبر داد؛

۱۹دی، آخرین مهلت بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۹۳

تعداد بیمه شدگان استان تا پایان شهریور ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵.۶ درصد رشد داشته است.

ایلنا: مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان، پایان مهلت تعیین شده برای بهره‌مندی کارفرمایان از طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای را ۱۹دی ماه سال‌جاری اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، فریدون خدابنده‌لو امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه مهلت ۶ ماهه تعیین شده برای استفاده کارفرمایان از تسهیلات قانونی بخشودگی صد درصدی جرایم بیمه‌ای از تاریخ ۱۹ تیرماه آغاز شده بود، اظهار داشت: شعب تامین اجتماعی استان تا روز پنجشنبه هفته جاری جهت ثبت درخواست‌های کارفرمایان و تسویه حساب مطالبات، فعال هستند.
وی تصریح کرد: براساس این قانون کارفرمایانی که تا پایان سال ۹۱ دارای بدهی قطعی شده حق بیمه و بیمه بیکاری به سازمان هستند در صورتی که در مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به تسویه و یا تعیین تکلیف اصل بدهی قطعی شده خود اقدام کنند جریمه‌های حق بیمه آنان بخشوده می‌شود.
خدابنده لو افزود: کارفرمایان صنفی، صنعتی و کشاورزی مشمول این طرح که در مهلت تعیین‌شده درخواست پرداخت را به شعب تامین اجتماعی ارائه و به دو صورت پرداخت یکجا و اقساط تسویه کنند، تمام جرائم ناشی از تأخیر پرداخت حق‌بیمه، بیمه‌بیکاری و جریمه تأخیر ارسال لیست، بخشوده می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: مهلت تعیین شده به هیچ وجه تمدید نمی‌شود و با توجه به فرصت اندک باقی مانده، کارفرمایان کار خود را به روز آخر مهلت تعیین شده موکول نکنند.

رشد ۵.۶ درصدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی کردستان
فریدون خدابنده لو در ادامه سخنانش گفت: تعداد بیمه شدگان استان تا پایان شهریور ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵.۶ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰هزار نفربیمه شده اصلی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: هم اکنون ۱۸هزارو ۹۴۴ نفر بازنشسته، ۶ هزار و ۳۳۱ نفر مشاغل آزاد، ۴ هزار و ۲۰ نفر اختیاری، ۲۱ هزارو۷۶۶ نفر قالیباف، ۵۷ زن خانه‌دار، ۳۴۱ نفر خادم مساجد، ۲ هزار و ۵۱۷ نفر باربر، ۶۹۹ نویسنده و ۳ هزار و ۷۲۳ مددجوی کمیته امداد در استان زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند.
خدابنده‌لو ادامه داد: ۳ هزار و ۵۹۸ زن سرپرست خانوار، ۲ هزار طلاب و روحانی، ۱۸ هزار و ۱۷ نفر راننده، ۸۵ نفر کارآفرین بنیاد شهید و ۲۰ هزار کارگر ساختمان ۹۵ مربی مهد کودک، ۶۶ زنبوردار، ۳۲ نفر در قالب کسب و کار خورد و هشت نفر مداح تحت پوشش بیمه این سازمان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: همچنین۲۸۹ نفر از کارکنان شورای حل اختلاف نیز طی ماه‌جاری به لیست بیمه‌شدگان استان اضافه شده و مشمول بیمه‌های اجتماعی قرار گرفتند.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی کردستان هم اکنون دارای ۱۱ شعبه ثابت ویک کارگزاری رسمی بیمه‌ای در سطح استان، بیش از ۱۸ نوع حمایت و تعهدات ارزنده به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز