خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز خبر داد:

تشکیل ۴۵ شورای امر به معروف و نهی از منکر در سقز

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۳۷۲

آنچه باعثخنثی سازی توطئه دشمن وپیروزی در مقابل استکبار در تهاجم فرهنگی، جنگ نرم وهجوم تبلیغاتی ناجوانمردانه و نابرابر خواهد شد، انجام اقدامات فرهنگی وتوجه به اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر است.

ایلنا: فرماندار شهرستان سقز اظهار داشت: ۲۲ گروه و۴۵ شورای امر به ومعروف ونهی از منکر در ادارات این شهرستان تشکیل شده است.
" نادر فخری " در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در سقز، ضمن تشریح بخشی اقدامات این ستاد در شهرستان سقز افزود: با استفاده از نیروهای توانمند، خوش فکر و متعهد، سازماندهی جدیدی صورت گرفته و برنامه ریزی جهت فعالیت گسترده توسط ستاد در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه اجرای فریضه الهی، قرآنی وارزشمند امر به معروف ونهی از منکر، اقدامی مهم برای مقابله ومواجهه با تهاجم فرهنگی وجنگ نرم دشمن است، تصریح کرد: توجه به این فریضه قرآنی و آموزه‌های دینی، بی‌اثر کننده توطئه‌های استکبار خواهد بود.
فخری با تشریح اقدامات صورت گرفته پیرامون فریضه امر به معروف ونهی از منکر گفت: تشکیل ستاد در شهرهای سقز و صاحب وسطح بخش ها وتشکیل هسته های امر به معروف ونهی از منکر در ۳۳ روستای بالای ۱۰۰ خانوار، ساماندهی ۲۳۵ نفر از کارکنان ادارات در قالب تشکیل ۲۲ گروه و۴۵ شورای امر به معروف ونهی از منکر، از جمله مواردی بوده که انجام گرفته است.
وی، آماده سازی ونصب بنر در ۱۳ روستا ومرکز دهستان، اختصاص سایتها، فضاهای تبلیغاتی، تابلوهای اعلانات ادارات ودستگاههای دولتی و نصب بنر در ورودی های منتهی به شهرستان پیرامون احیای این فریضه، ترویج امر به معروف ونهی از منکر توسط رسانه های محلی وترویج فرهنگ عفاف وحجاب در ادارات، برگزاری همایش امر به معروف ونهی از منکر ویژه ورزشکاران، تقدیر از ورزشکاران با اخلاق، بیان ضرورت وابعاد مختلف فرهنگ تذکرلسانی در بین دو نماز یا اوقات مناسب توسط روحانیون وائمه جماعات ادارات را از موارد قابل ذکر برشمرد.
فخری در تشریح بخشی دیگر از اقدامات فرهنگی ستاد احیاء گفت: ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در قالب؛ ایجاد یادمان شهدا و پیگیری راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس، برگزاری یادواره های شهدا، دیدار با خانواده معظم شاهد وایثارگر، نامگذاری اماکن به نام شهدای معظم و اعزام کاروان راهیان نور، ترویج فرهنگ ملی در قالب استقرارپرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سه نقطه از شهر وبرگزاری همایش ورزشهای ملی اسلامی؛ ورزش زورخانه ای وپهلوانی، ترویج فرهنگ جهادی در قالب اعزام دانشجویان به روستاهای کمتر توسعه یافته جهت انجام اقدامات فرهنگی وعمرانی وبرپایی بیمارستان صحرایی در روستای قشلاق پل از جمله دیگر موارد بوده است.
قائم مقام ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر سقز، ترویج فرهنگ های سبک زندگی سالم در اسلام، نظم وانظباط اداری ومالی و قانونمندی، اخلاق مداری ونقد پذیری وپاسخگویی، فرهنگ کمک به هم نوع، مشارکت، کار، تلاش، پیگیری، اطلاع رسانی، ورزش همگانی، احترام به سالمند وپیشکسوت را از دیگر موارد برشمرد وبیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی؛ اخلاق کارگزاران برای مدیران، ارتباطات مردمی برای روابط عمومی ها، سبک تربیت فرزند برای کارکنان نیز از جمله اقداماتی بوده که توسط ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر انجام شده است.
فخری، در ادامه اضافه کرد: آنچه باعثخنثی سازی توطئه دشمن وپیروزی در مقابل استکبار در تهاجم فرهنگی، جنگ نرم وهجوم تبلیغاتی ناجوانمردانه و نابرابر خواهد شد، انجام اقدامات فرهنگی بیشتر در راستای بصیرت افزایی، آگاه سازی وتوجه به اجرای فریضه امر به معروف ونهی از منکر است که در جهت پیشگیری از اعتیاد نیز ۵ هزار نفر ساعت توسط کمیته مربوطه آموزش برگزار شده است.
وی با تشریح بخشی از دیگر از اقدامات این ستاد در شهرستان افزود: با استفاده از نیروهای توانمند، خوش فکر ومتعهد، سازماندهی جدیدی صورت گرفته و برنامه ریزی جهت فعالیت گسترده توسط ستاد در دستور کار قرار دارد.
قائم مقام ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر شهرستان سقز، مشخص نمودن مکانی مستقل برای دفتر ستاد و تجهیز آن در آینده نزدیک را از جمله دیگر اقدامات برشمرد و یادآور شد: به زودی جلسات ستاد در دفتر خود ستاد برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: در جهت تحکیم بنیان خانواده وکاهش معضل طلاق، برنامه های بسیار تاثیر گذاری از جمله امور فرهنگی، توجه به آموزه های دینی ونشست ومشاوره صورت پذیرفته که این اقدامات توانسته آمار طلاق رادر ۹ ماهه نسبت به سال گذشته حدود۱۴ درصد کاهش دهد.
فخری در پایان سخنانش، وجود روحانیان عالم و با تقوا در راه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ظرفیتهای بزرگ برای شهرستان سقز عنوان و بر ترویج بیشتر فریضه امر به معروف ونهی از منکر از سوی روحانیان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز