خبرگزاری کار ایران

در نشست خبرنگاران با استاندار کردستان مطرح شد:

لزوم رسیدگی به مشکلات اصحاب رسانه / بیمه مهمترین دغدغه خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۸۷۳

در حق بسیاری از خبرنگاران کردستان اجحاف می‌شود / بسیاری از خبرنگاران باسابقه و بخصوص بانوان از بیمه محروم هستند / وضعیت نابسامان مالی خبرنگاران، آزادمنشی آنان را تهدید می کند. / نباید مسئولان بین خبرنگاران در کردستان تبعیض قائل شوند.

ایلنا: جمعی از خبرنگاران کردستانی در نشست با استاندار، بیمه را یکی از دغدغه های اصلی اصحاب رسانه استان بیان و بر لزوم رسیدگی به مشکلات این قشر تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، بعدازظهر شنبه، اهالی رسانه کردستان در استانداری گرد هم آمدند تا در نشستی صمیمانه به طرح مشکلات صنفی و معیشتی خود با استاندار بپردازند، مشکلاتی که در برخی موارد گره آنها به دست استاندار باز می شود.

در این جلسه تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از سایر همکاران خود مسائل و دغدغه های خود را عنوان کردند.

در میان سخنان اهالی رسانه چند نکته مورد تاکید قرار گرفت که از جمله آنها پیگیری مشکلات تعاونی مسکن خبرنگاران، مشکلات ثبت نام در سایت سمان، انتقاد به غیربومی بودن مدیر برخی نشریات و رسانه های مجازی در کردستان وعدم بکار گیری خبرنگاران در قسمت روابط عمومی ادارات بود.

جدای از این، بیمه خبرنگارن و رسیدگی به این مطالبه صنفی، از دغدغه هایی بود که چندین بار در میان سخنان حضار به آن اشاره شد.

دیگر مسئله مورد اشاره خبرنگاران در این جلسه رسیدگی به امور آگهی های دولتی بود بطوری که خبرنگاران هفته نامه ها و نمایندگی روزنامه های سراسری در استان به توزیع ناعادلانه آگهی ها میان جراید استان معترض بودند.

در حق بسیاری از خبرنگاران کردستان اجحاف می‌شود

خبرنگار خبرگزاری بین المللی کردپرس در این نشست اظهار داشت: متاسفانه فقط به دلیل اعمال سلیقه، در حق بسیاری از خبرنگاران استان اجحاف می‌شود.

سامان احمدی با بیان اینکه حمایت مادی از رسانه‌های کردستان امنیت پایدار و حل دغدغه معیشتی خبرنگاران را به دنبال دارد، افزود: با وجود اعتبارات هزینه‌ای و ابلاغی، این اعتبارات برای حمایت از خبرنگاران کفاف نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر به کردستان، لقب فرهنگی به این استان دادند ولی متاسفانه بحثفرهنگی بودن استان تنها بر روی کاغذ مانده و در این خصوص اقدامات اجرایی انجام نشده است.

خبرنگار خبرگزاری کردپرس به مراودات فرهنگی با شمال عراق اشاره کرد و گفت: نگاه‌ها به این مراودات تقابلی است در صورتی که ما باید به دنبال تعامل فرهنگی باشیم.

احمدی در ادامه با اشاره به توجه به هویت رسانه کردی در کردستان، یادآور شد: متاسفانه در کردستان به رسانه‌های کردی توجهی نمی‌شود که امیدواریم استاندار کردستان در برگزاری جشنواره‌های مطبوعات کردی و میزبانی کردستان ما را یاری دهند.

وی با اشاره به اهمیت تعامل مدیران با خبرنگاران، گسترش فرهنگ پاسخگویی مدیران به خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: میدواریم در راستای حل مشکلات معیشتی و بیمه خبرنگاران استان اقدامات اساسی صورت بگیرد.

احمدی در پایان سخنانش با بیان اینکه خبرنگاران به اصول خبری و حرفه خود آشنا هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان نیز در راستای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در مورد مسائل استان اقدام کرده و به این اصول اخلاقی پایبند باشند.

خبرنگاران خبرگزاری ها از داشتن مزایاهایی کمتری بهره مند هستند

خبرنگار خبرگزاری شبستان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: خبرنگاران خبرگزاری ها با حضور به موقع خود و پوشش اخبار بعنوان رزمندگان خط مقدم رسانه استان عمل می کنند؛ اما در عمل زحمات آن ها نادیده گرفته می شود.

شنو نوری افزود: باید از سوی مسئولان ارشد استان راهکارهایی در حمایت از حضور خبری و وجهه اطلاع رسانی خبرنگاران انجام شود.

وی از استاندار کردستان خواست به دلیل تفاوت حیطه کاری نشریات و خبرگزاری ها، برای طرح مشکلات خبرنگاران خبرگزاری ها بیشتر تامل کنند.

نوری در خصوص بیمه خبرنگاران و مشکلات سایت سمان نیز یادآور شد: خبرنگارانی که سالهاست سابقه فعالیت دارند هنوز در سایت سمان تایید نشده اند و از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خواستاریم که این مهم را حتما رسیدگی کنند.

اصل ۲۴ قانون اساسی مورد توجه قرار نمی گیرد

سرپرست خبرگزاری ایانا نیز در این نشست به اصل ۲۴ قانون اساس اشاره کرد و گفت: اصل آزادی مطبوعات و حدود و قیود آن در اصل ۲۴ قانون اساسی انعکاس یافته است به همین دلیل تحلیل مفاهیم بکار رفته در این اصل و تبیین دلالتهای آن به منظور تعیین مبانی سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی در حوزه مطبوعات، ضروری است

مژگان وفایی با بیان اینکه متاسفانه در استان کردستان هنوز مدیران از مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی اطلاع و آگاهی ندارند، افزود: مطابق اصل ۲۴ قانون اساسی «نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل به مبانی اسلام و یا حقوق عمومی باشند» بدین ترتیب در اصل ۲۴ قانون اساسی، اصل بر «آزادی مطبوعات» است و محدودیت های آن، به عنوان استثناهای این اصل می بایست مورد توجه قرار گیرند.

وی خواستار تامین بیمه خبرنگاران شد و اضافه کرد: با وجود اینکه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است اما بسیاری از خبرنگاران باسابقه و بخصوص بانوان از بیمه محروم هستند.

وفایی همچنین خواستار توجه بیشتر به خبرنگاران شهرستانی شد و گفت: متاسفانه این خبرنگاران با برخورد سلیقه ای فرمانداران و مدیران شهرستان مواجه هستند.

وی در پایان سخنانش خواستار استفاده از خبرنگاران بومی در پست های مدیریت مطبوعات و رسانه های مجازی در استان شد و گفت: امیدواریم نماینده دولت تدبیر و امید در استان کردستان این مهم را بیش از بیش مورد توجه قرار دهند چرا که خبرنگارانی تحصیلکرده و باتجربه در این استان داریم که در حق آنها اجحاف شده است.

ناعادلانه بودن بحثتوزیع آگهی ها

سرپرست روزنامه ابتکار در استان کردستان نیز بیان داشت: ناعادلانه بودن بحثتوزیع آگهی ها نیز مسئله ای است که جراید استان با آن روبرو هستند.

اقبال رضایی، با بیان اینکه هم اکنون جراید استان برای گرفتن آگهی ها با مشکل روبرو هستند، گفت: متاسفانه خبرنگاران روزنامه ها و هفته نامه ها از طریق آگهی ها درآمدزایی دارند.

وی اضافه کرد: دستمزد برخی خبرنگاران کردستان از۲۰۰ هزار تومان فراتر نمی‌رود هر چند تعدادی از خبرنگاران از بیمه خبرنگاری هم برخوردار نیستند.

باید خبرنگاران تحت حمایت قرار گیرند

مدیر خانه مطبوعات کردستان نیز در پایان سخنان اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی وظیفه خطیری بر عهده دارند که باید تحت حمایت ویژه قرار بگیرند.

کامل گلباغی به وضعیت نابسامان مالی خبرنگاران در کردستان اشاره کرد و افزود: این وضعیت آزادمنشی خبرنگاران را تهدید می کند.

وی با اشاره به تخصصی کردن خبرنگاران استان یادآورشد: امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی برای نگاه تخصصی به وضعیت مطبوعات و رسانه‌ها در استان داشته باشیم.

گلباغی با اعلام اینکه امروز لازم است با هماهنگی، یکپارچگی و وحدت توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان را خنثی کنیم، خاطرنشان کرد: مسئولان نماینده دولت و خبرنگاران به عنوان نماینده مردم و افکار عمومی باید در شکل دهی و ساماندهی کشور برای رسیدن به اوج قله عزت با هم همکاری کنند.

یکسان دیدن تمام اهالی رسانه و مطبوعات، تسری یابد

استاندار کردستان نیز پس از پایان سخنان اهالی رسانه گفت: یکسان دیدن تمام اهالی رسانه و مطبوعات، نگاهی است که باید تسری پیدا کند.

عبدالمحمد زاهدی با تاکید بر اینکه نباید مسئولان بین خبرنگاران در کردستان تبعیض قائل شوند، اظهار داشت: نباید بین رسانه ای که انتقاد می‌کنند با رسانه ای که تعریف می‌کنند فرقی در بحثحمایت وجود داشته باشد، چراکه تبعیض قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه از نظرات و انتقادهای خبرنگاران برای حل مسائل و مشکلات و توسعه استان استفاده می‌شود، تصریح کرد: اعتقاد من این است که بدون انتقاد اشتباه‌های گذشته برطرف نمی‌شود.

‌زاهدی از خبرنگاران خواست تا عملکرد مدیران کردستان را رصد کنند و اگر خبرنگاری اشتباهی از یک مدیر را در سطح استان دید، باید نسبت به اشتباه آن اداره انتقاد کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه گاهی اوقات به عنوان انتقاد سازنده راه انتقاد بسته می‌شود، اضافه کرد: من از خبرنگاران استان در خواست دارم با انتقادهای درست اشتباه‌هایی را که در عملکرد وجود دارد، گوشزد کنند.

وی یادآور شد: هر یک از نشریات و خبرگزاری‌ها به عنوان نماینده‌های افکار عمومی و رابط بین مسئولان و افکار عمومی به حساب می‌آیند و گاهی اوقات مطالب، یادداشت‌ها و گزارش‌های خبری را که در مورد مسئله و یا مشکل خاصی بر روی خبرگزاری‌ها نشر می‌شود مانند نامه‌های اداری پیگیری و دستور رسیدگی می‌دهم.

زاهدی با بیان اینکه ضرورت اصلی برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری است، افزود: هیچ مدیری بدون داشتن اطلاعات از جامعه نمی‌تواند برای پیشبرد اهدافش برنامه‌ریزی کند و هرکس که این ادعا را داشته باشد، ناشی از خود بزرگ‌بینی اوست.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسئله مسکن خبرنگاران بعنوان موضوعِ معیشتی آن ها دارای اهمیت است، گفت: در خصوص موانع و مشکلات پیش روی تعاونی مسکن خبرنگاران و کمک برای رفع آن ها پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص بیمه خبرنگاران گفت: این مشکل را به صورت ویژه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان پیگیری خواهم کرد.

وی در خصوص آگهی ها نیز گفت: خواست شخصی من هم این است که تمام آگهی هایی که مربوط به سازمان ها، ارگان ها و شرکت های استان است به نشریات محلی و نمایندگی های استان تعلق گیرد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه برگزاری جلسات با اهالی رسانه هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد، ایادآور شد: استانداری از انتقادهای منصفانه این حوزه استقبال می کند و نگرانی و حساسیتی در این بخش وجود نخواهد داشت.

اهتمام با خانه مطبوعات کردستان، اهتمام با خبرنگاران است

مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه اهتمام با خانه مطبوعات کردستان اهتمام با خبرنگاران است، افزود: از خبرنگاران که اقدام به انعکاس ظرفیت، جاذبه و استعدادهای استان و ارائه چهره واقعی خدمات دولت می کنند تشکر می کنم.

کوهسار دادور از برگزاری نشست‌های‌ بیشتر استاندار کردستان با خبرنگاران در سال ۹۳ خبر داد و گفت: خبرنگاران با رعایت ارزش‌های اسلامی نسبت به انعکاس دغدغه‌های استان با هدف تحقق توسعه تلاش می‌کنند.

در پایان این نکته نیز قابل بیان است؛ حال که دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید پا به عرصه گذاشته و استاندار کردستان نیز خود یک شخص رسانه ای است باید شاهد تغییر و تحولات مهمی در مطبوعات استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز