خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی استان کردستان:

شورا مصمم به تکمیل پروژه های ناتمام است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۶۶

در زمان تحویل این پست نه تنها بودجه و موجودی خاصی نداشتیم، بلکه رقمی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان نیز بدهی انباشته شده وجود داشت.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی کردستان با بیان اینکه شورا مصمم به تکمیل پروژه های ناتمام در استان است، گفت: اجرای دقیق قانون، خدمت شایسته به مردم و تلاش در راستای محقق شدن انتظارات مردم، از اهداف شورا بوده و همه دستگاه های اجرایی باید در این مسیر حرکت کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، زهرا آوجیان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت مدیران در هر مجموعه‌ای، برقراری ارتباط مناسب و مستمر با اصحاب رسانه و استفاده از این پتانسیل به منظور رصد مشکلات و ارائه راهکار است.
وی با اشاره به روند انتخاب خود در این سمت تصریح کرد: در زمانی که مسئولیت شورای استان را در ۳۰ آبان ماه جاری بر عهده گرفتم، بودجه این مجموعه تنها ۳۰ هزار تومان بود.
آوجیان با یادآوری اینکه برنامه‌های گذشته به هیچ عنوان مورد تأیید شخص من نیست، افزود: در زمان تحویل این پست نه تنها بودجه و موجودی خاصی نداشتیم، بلکه رقمی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان نیز بدهی انباشته شده وجود داشت.
وی اضافه کرد: رقم بودجه سالانه شورای اسلامی کردستان که با توجه به کمک‌های کلانی که از استانداری و دیگر نهادها تامین می‌شد در حدود ۱۰۰ میلیون تومان بود.
رئیس شورای اسلامی کردستان با اشاره به بودجه سال ۹۲ گفت: از سوی شورای عالی استان‌ها ۸ میلیارد تومان برای شوراهای سراسر کشور در سال ۹۲ تصویب شده بود که تنها ۲۵ درصد آن تخصیص یافت.
وی به برخی اقدامات انجام شده در زمان حضور خود طی ۴ ماه گذشته پرداخت و گفت: نخستین مسئله، اخذ مجوز از استاندار برای انتقال محل شورا به ساختمانی دیگر پس از تعطیلات عید نوروز است که در این راستا ۳ مکان مورد نظر ما قرار دارد.
وی افزود: فعال‌سازی سه کمیسیون بودجه، عمران و فرهنگی در شورای اسلامی استان از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که مورد توجه شورای استان قرار گرفت.
آوجیان با یادآوری تفاهمنامه‌های منعقده میان سازمان بازرسی کل کشور و شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان از قبیل سنندج، سقز و مریوان لوایح و طرح‌ها پیش از اجرا به سازمان بازرسی فرستاده و پس از رفع ایرادات اجرایی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف شورا در این خصوص ارتقاء، بهبود و ساماندهی وضعیت مدیریت شهری و روستایی در سطح استان است.
آوجیان در خصوص تشکیل کمیته انطباق در این شورا گفت: برای ۲۶ شهر دیگر استان که زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند از افراد متخصص به عنوان مشاور و نمایندگان سازمان بازرسی در بررسی و سپس اجرای طرح‌ها استفاده می‌شود
وی در ادامه سخنانش با تأکید بر وظیفه مدیران برای حضور در جلسات شورای استان از عدم شرکت برخی مدیران انتقاد کرد و افزود: با وجود آنکه خود مدیران را دعوت می‌کنیم آنها به اعزام نماینده اکتفا می‌کنند، اما از این به بعد دیگر چنین عملی را قبول نخواهیم کرد.
رئیس شورای اسلامی استان کردستان از عدم آشنایی مسئولان با وظایف و اختیارات شورا خبر داد و بیان داشت: متاسفانه بخشی از زمان ما صرف تفهیم تفاوت‌های شورای شهر، شهرستان و استان با یکدیگر برای مدیران ادارات شده است.
وی همچنین مهم‌ترین چالش‌ پیش‌روی شورای استان را دودستگی در شوراهای شهرها دانست و افزود: این اختلافات به وجهه شوراها ضربه خواهد زد.
آوجیان با یادآوری اختلافات موجود در شورای شهر بانه به عنوان یک نمونه منفی از آن نام برد و خاطرنشان کرد: مشکلات اعضا و چنددستگی آنها با یکدیگر تا جایی پیش رفته که حتی زمزمه انحلال شورای شهر بانه نیز شنیده می‌شود.
وی در پایان سخنانش از احتمال سلب عضویت برخی از اعضای شورای این شهر که در روند امور ایجاد اختلال می‌کنند، در هیئت حل اختلاف خبر داد و یادآور شد: هیچ یک از این دسته و گروه‌ها از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز