خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرستان‌های مریوان و سروآباد در گفت و گو با ایلنا:

بکارگیری نیروهای بومی باعثغنی‌تر شدن فرهنگ این مرز و بوم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۶۵۲

مردم فرهنگی کردستان بر این باورند که زمان آن فرا رسیده که دولت به آنان اعتماد کند و فرصت‌های منطقی و عادلانه به نیروهای شایسته، متخصص و ماندگار محلی داده شود تا استعداد خویش را در راستای رشد و تعالی ملک و ملت به کار بندند / حضور یک چهره فرهنگی و آشنا به منطقه می‌تواند باعثغنی‌تر شدن فرهنگ این مرز و بوم شود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد و گفت: بکار گیری نیروی بومی در استان کردستان موجب غنی‌تر شدن فرهنگ این مرزو بوم می‌شود.
امید کریمیان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا از سنندج اظهار داشت: مردم انقلابی و ولایت‌مدار کردستان همواره در تحولات کشورمان و در عرصه‌های مختلف، دارای نقشی تاثیرگذار بوده‌اند که حضور چشم‌گیر در انتخابات سال ۹۲ و رای حداکثری به دولت تدبیر و امید از جمله افتخارات مردم این خطه ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های منطقی این مردم نجیب که همواره در تغییر دولت‌ها مورد کم‌توجهی قرار گرفته است، استفاده و بهره‌گیری از نیروهای بومی، شایسته، مجرب و متخصص استان در مناصب مدیریتی و دادن فرصت منطقی و عادلانه به آنان در این زمینه بوده است.
نیروهای بومی اعتماد و آرامش بیشتری به مردم می‌دهند
کریمیان افزود: رئیس جمهوری محترم در جلسات متعددی بر استفاده از نیروهای بومی در استان‌های مختلف تاکید کرده و گفته است: «باید اولویت در استفاده از نیروهای بومی باشد، زیرا نیروهای بومی اعتماد و آرامش بیشتری به مردم می‌دهند و…». همچنین استاندار کردستان نیز بار‌ها در جلسات و همچنین گفت‌ و ‌گویی که چندی قبل با روزنامه ایران انجام داده بود، گفته که برای استفاده از نیروهای بومی در کردستان تلاش می‌کند.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس اضافه کرد: با این وجود در بعضی از بخش‌ها خلاف این صحبت‌ها عمل می‌شود؛ از جمله می‌توان به زمزمه‌های برکناری یکی از مدیران بومی و موفق در دوره‌های قبلی اشاره کرد که چند روزی است به شکل جدی مطرح شده و صحبت از تغییرات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به میان آمده است.
کریمیان گفت: سرپرستی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان را جلال قلعه شاخانی بر عهده دارد؛ شخصی با سابقه حضور بیش از ۸ سال در سمت ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران و همچنین دو سال در معاونت فرهنگی و سرپرستی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان که تائید مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی را نیز با خود دارد و کارنامه قابل قبولی در عملکرد و تعامل مناسب با اهالی فرهنگ در دوره خدمت از خود بر جای گذاشته است.
در راستای خدمت به مردم گام‌های اساسی برداشته شود
عضو فراکسیون اقتصادی مجلس در ادامه سخنانش به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: امسال که به سال فرهنگ و اقتصاد مزین شده، باید در راستای خدمت به مردم و آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گام‌های اساسی برداشته شود.
کریمیان همچنین بر انتصاب مدیری بومی در استان فرهنگی کردستان تاکید کرد و گفت: مگر در کردستان که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان استانی فرهنگی لقب داده شده، با قحطی رجال مواجهیم که مدام از استان‌های دیگر کسانی برای اداره کردستان به کار گرفته شوند؟
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سوال اینجاست که چطور بپذیریم توانمندی و ظرفیت فرزندان این مرز و بوم به دلیل فقدان پشتوانه در دولت‌ها، مورد غفلت قرار بگیرد؟
رئیس جمهوری بر عهدی که با مردم بسته استوار است
وی افزود: مردم فرهنگی کردستان بر این باورند که زمان آن فرا رسیده که دولت به آنان اعتماد کند و فرصت‌های منطقی و عادلانه به نیروهای شایسته، متخصص و ماندگار محلی داده شود تا استعداد خویش را در راستای رشد و تعالی ملک و ملت به کار بندند؛ مطمئنآ حضور یک چهره فرهنگی و آشنا به منطقه می‌تواند باعثغنی‌تر شدن فرهنگ این مرز و بوم شود.
کریمیان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همچنین مردم فرهنگی کردستان رجاء واثق دارند که رئیس جمهوری محترم در راستای تحقق شعار‌ها و برنامه‌های خویش،(پیرامون انتصاب مدیران بومی در استان‌ها) بر عهدی که با مردم بسته استوار است.
گفتنی است بیش از ۳۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در نامه‌های متعددی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان کردستان در مجلس و استاندار کردستان، خواستار ابقاء و انتصاب جلال قلعه شاخانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان مدیر کل در این نهاد فرهنگی شدند که مستندات این نامه‌ها در دفتر خبرگزاری ایلنا استان کردستان موجود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز