خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران کردستان مطرح شد:

توقف پروژه هتل لاله در بانه

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۰۷

با وجود اینکه سه سال برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده بود اما به دلیل نبود نقدینگی و عدم پرداخت مابقی تسهیلات، متوقف شده است.

مدیر اجرایی پروژه هتل لاله بانه از توقف این پروژه در این شهرستان خبر داد و گفت: خلف وعده کار‌شناسان بانک ملی مهم‌ترین عامل در توقف پروژه هتل لاله بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصح مدرسی در جمع خبرنگاران استان در بانه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: هتل لاله بانه از جمله مصوبات سفر اول دولت نهم به استان کردستان بود که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شد.

وی با بیان اینکه هتل مذکور در زمینی به مساحت دوهزار و۷۰۰ متر و زیربنای ۱۵ هزار متر در دست احداثاست، افزود: این هتل در ۱۲ طبقه، دارای ۱۰۰ واحد اتاق وسوئیت، رستوران گردان، تالار، سالن آمفی تئا‌تر سالن‌های ورزشی استخر، سونا و جکوزی وسالن بیلیارد است.

مدرسی از عدم همکاری بانک ملی برای پرداخت تسهیلات به این واحد بزرگ گردشگری غرب کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه سه سال برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده بود اما به دلیل نبود نقدینگی و عدم پرداخت مابقی تسهیلات، متوقف شده است.

وی میزان تسهیلات مصوب برای احداثاین پروژه را ۱۱۸ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: بانک ملی از این میزان تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و ۱۸ میلیارد ریال آن باقی مانده که پرداخت نمی‌کند.

مدرسی تعهد مجری پروژه در این مصوبه را تامین زمین مورد نیاز و ۲۰ درصد مبلغ مورد نیاز پروژه معادل ۲۵ میلیارد ریال دانست واضافه کرد: تاکنون ۶۰میلیارد ریال آورده شخصی در این پروژه هزینه شده است.

مدیر اجرایی پروژه هتل لاله ببا بیان اینکه برای اتمام این پروژه ۵۵ میلیارد ریال نقدینگی مورد نیاز است، یاداور شد: قرار است بانک ملی ۳۵ میلیارد ریال آن را تامین کند و مابقی نیز توسط مجری پروژه تامین شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه، گفت: بهره برداری از این هتل در راستای توسعه صنعت گردشگری استان نقش به سزایی دارد که در صورت افتتاح، برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مدرسی با بیان این نکته که علیرغم اینکه استانداران قبلی و فعلی استان، مدیر امور شعب بانک ملی استان کردستان مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مسئولان مرتبط در تسریع برای اجرای پروژه بنده و همکارانم را یاری رسان بودند، افزود: ما شاهدیم که استاندار معزز و دیگر مسئولین با تمام توان سعی در جذب سرمایه گذار به استان دارندولی متاسفانه برخی از کار‌شناسان و مسئولان بانک ملی کردستان این پروژه را بی‌اساس قلمداد می‌کنند و مانع کمک به این طرح و پرداخت مابقی تسهیلات به آن شده‌اند.

مدیر اجرایی پروژه هتل لاله بانه خاطرنشان کرد: ادامه این روند با توجه به سر رسید دوران مشارکت تا ۲۰ اردیبهشت ۹۳ شرایط سختی را برای سرمایه گذار به وجود آورده است.

وی در پایان سخنانش از مسئولان بانک ملی ایران در تهران و کردستان درخواست همکاری و رفع مشکل کرد و گفت: در صورت عدم چاره اندیشی و حل این مشکل بزرگ و جدی، شمارش معکوس برای نابودی شرکت سرمایه گذار و سرانجام نامعلوم پروژه اغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز