خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر کردستان تجلیل می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۴۷۰

برگزاری چنین مناسبتی، بهانه‌ای برای ارج نهادن به هنرمندان این عرصه و فراهم نمودن فضای فعالیت و همنشینی صاحبان تجربه، پیشکسوتان و افراد صاحب نام با فعالین جوان این حوزه است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: هنرمندان و فعالان عرصه تئا‌تر کردستان در مراسم جشن اردیبهشت تئا‌تر تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، جلال قلعه شاخانی صبح امروز پنجشنبه در ستاد برگزاری جشن اردیبهشت تئا‌تر که با حضور اعضای انجمن‌های تئا‌تر شهرستان‌ها و مسئول دفتر هنرهای نمایشی استان و کار‌شناسان مربوطه برگزار شد، گفت: اردیبهشت تئا‌تر مراسمی است که همه ساله در استان‌های مختلف کشور با همکاری اداره ‌کل هنرهای نمایشی و ادارات کل ارشاد استان‌ها برگزار و از فعالان و پیشکسوتان تجلیل می‌شود.

وی برگزاری این جشن را فرصتی مناسب برای همگرایی هنرمندان، به دور از دغدغه رقابت، جشنواره و مسائل اجرای تئا‌تر دانست وافزود: مایه بسی خرسندی است که بار دیگر در استان کردستان که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان یک استان فرهنگی نامگذاری شده است، شاهد برگزاری جشن اردیبهشت تئا‌تر خواهیم بود.

قلعه شاخانی هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد فضای انس و الفت میان هنرمندان بیان و تصریح کرد: برگزاری چنین مناسبتی، بهانه‌ای برای ارج نهادن به هنرمندان این عرصه و فراهم نمودن فضای فعالیت و همنشینی صاحبان تجربه، پیشکسوتان و افراد صاحب نام با فعالین جوان این حوزه است.

وی افزود: براین اساس جشن اردیبهشت تئا‌تر کردستان ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری راس ساعت۵ بعدازظهر در محل سینما بهمن سنندج برگزار و در این جشن از ۲۹ نفر از فعالان و هنرمندان عرصه تئا‌تر استان تجلیل به عمل می‌آید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان یادآور شد: هنر تئا‌تر از جمله هنرهای ماندگار و تأثیرگذار در مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آیدکه با تدارکات دیده شده از سوی این اداره کل سال جاری یکی از پربار‌ترین سال‌ها در تولید آثار نمایشی در همه ژانر‌ها خواهد بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولیدات آثار نمایشی در سطح استان جشنواره‌های با موضوعات مختلف به زبان‌های فارسی و کُردی، صحنه‌ای و خیابانی با گستره‌های استانی، ملی وبین المللی تدارک دیده شده است.

قلعه شاخانی در پایان سخنانش ضمن تأکید بر عدالت محوری و تمرکز زدایی از برنامه‌ها در مرکز استان افزود: بیست و پنجمین تئا‌تر استانی، یازدهمین جشنواره تئا‌تر کُردی سقز، سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه طنز دیواندره و نهمین جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان از جمله برنامه‌های شاخص حوزه تئا‌تر استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز