خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات کبدی کردستان:

۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای هیات کبدی کردستان نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۴۱

تاکنون ۲۵ میلیون ریال اعتبار از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان به هیات کبدی استان اختصاص یافته که جوابگوی نیازها و برنامه ها نیست.

رئیس هیات کبدی استان کردستان اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های سالانه هیات و برگزاری و اعزام به مسابقات نیاز به ۸۰۰ میلیون ریال در طول سال داریم.

سید دارا سید عباسی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: تقویت بعد همگانی ورزش کبدی را یکی از برنامه‌های این هیات دانست و گفت: تصمیم داریم ورزش پرهیجان و جذاب کبدی را بهتر و بیشتر به مردم استان بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه کبدی یکی از رشته‌های ورزشی اصیل ایرانی و ریشه‌های آن در استان کردستان نیز وجود دارد، افزود: علاقمندان به این رشته ورزشی در استان فراوان هستند اما باید این رشته ورزشی را بیشتر به مردم بشناسانیم و آن را همگانی کنیم.

سیدعباسی تصریح کرد: برای همگانی کردن این رشته ورزشی نیاز به همکاری و مساعدت اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی در اختصاص امکانات مورد نیاز و کمک‌های مادی داریم.

وی به انعقاد تفاهم نامه هیات کبدی استان با آموزش و پرورش کردستان اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم علاوه بر فعال کردن بخش همگانی، استعدادهای ورزشی را از دوره نونهالی در مدارس شناسایی و پرورش دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در کشور در سطح نونهالان تیم نداریم، گفت: برای اولین بار در استان کردستان تصمیم داریم در این رده اقدام به تشکیل تیم کنیم.

رئیس هیات کبدی کردستان با اشاره به اینکه این هیات اکنون تنها در شهرستان‌های سقز و سنندج فعال است، فعال کردن هیات‌های شهرستانی را نیز از دیگر اولویت‌های اصلی دانست و اضافه کرد: با احیای هیات‌های ورزشی می‌خواهیم ورزشکاران و علاقمندان به این ورزش را در قالب تیم‌هایی در رده‌های مختلف ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون آماری از تعداد ورزشکاران کبدی استان در دست نیست، گفت: هر یک از شهرستان‌های سقز و سنندج هم اکنون یک تیم دارند اما دیگر شهرستان‌ها فاقد تیم هستند.

وی احیای ورزش کبدی در میان بانوان را از دیگر برنامه‌های هیات دانست و گفت: ورزش بانوان قبلا در استان فعال نبوده و تصمیم داریم امسال این رشته ورزشی را در میان بانوان استان فعال کنیم.

سیدعباسی احداثمجموعه گردشگری ورزشی در شهر اورامان، احیای ورزش کبدی ساحلی در یکی دیگر از شهرستان‌های استان و در اختیار گرفتن فضای اختصاصی برای ورزش کبدی را از جمله برنامه‌های هیات استان در سال جاری دانست و گفت: برای اجرایی کردن این برنامه‌ها نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های مسئولان استان هستیم.

وی از همکاری و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان و شهرستان سنندج قدردانی کرد و افزود: همچنان نیازمند همراهی و حمایت مسئولان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی با بخش خصوصی استان جهت حمایت مادی از کبدی استان انجام شده است، گفت: از بخش خصوصی انتظار حمایت از ورزش کبدی در راستای ترویج و تقویت این ورزش را داریم.

سیدعباسی با اشاره به اینکه اعتبار چندانی به هیات استان در دو سال اخیر اختصاص نیافته است، گفت: تاکنون ۲۵ میلیون ریال اعتبار از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان به هیات کبدی استان اختصاص یافته که جوابگوی نیاز‌ها و برنامه‌ها نیست.

به گفته رئیس هیات کبدی کردستان، تقویم سال ۹۳ هیات کبدی استان اکنون در حال تدوین است و به زودی نهایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کردستان یکی از قطب‌های ورزش کبدی کشور شناخته می‌شود، یاداور شد: کشف استعدادهای ورزشی و قهرمان پروری نیز یکی دیگر از برنامه‌های اصلی هیات استان در سال جاری است.

سیدعباسی در پایان سخنانش تیم کردستان را اکنون یکی از تیم‌های مطرح کبدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: تصمیم داریم با احیای هیات‌های شهرستان‌ها تعداد تیم‌ها را افزایش دهیم و به صورت جدی در مسابقات لیگ کشوری حضور فعال داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز