خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تاکید کرد:

لزوم ایجاد اشتغال برای رفع مشکل اعتیاد در جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۳۵

گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و ناهنجاری‌های دیگر ناشی از مشکلات و فشار زندگی بوده و برای حل این مشکل باید زمینه اشتغال آنان را فراهم کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان بر لزوم ایجاد اشتغال برای رفع مشکل اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: همکاری و همفکری هر چه بیشتر مسئولان در پیشگیری از ابتلا به بیماری اعتیاد، ضروری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، مصطفی باغبانیان امروز سه شنبه در نشست بررسی پژوهشی برآورد شیوع مصرف مواد مخدر، محرک و داروهای روانگردان در بین کارگران مراکز تولیدی و صنعتی کردستان که با همکاری اعضای ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان در سنندج برگزار شد، گفت: با ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات کنونی جامعه برطرف می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت صیانت از نیروی کار با هدف افزایش بهره وری در واحدهای کارگری تصریح کرد: مصرف مواد مخدر و داروهای روانگردان افراد را به سمت و سویی سوق می‌دهد که تمام ارزشهای دینی خود را زیر پا نهاده و نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی و کاری خود بی‌اهمیت می‌شود.
باغبانیان افزود: بطور قطع بازخورد مصرف اینگونه دارو‌ها، عدم ایجاد اشتغال پایدار و افزایش معضل بیکاری در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار، بسیاری از فساد‌ها و منکرات جامعه از جمله مساله اعتیاد حل می‌شود، یادآور شد: گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و ناهنجاری‌های دیگر ناشی از مشکلات و فشار زندگی بوده و برای حل این مشکل باید زمینه اشتغال آنان را فراهم کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین خواستار ارائه آموزش‌ها و افزایش آگاهی والدین از طریق برگزاری همایش‌ها، کلاسهای آموزشی، مشاوره در مدارس، مساجد و شبکه بهداشت و درمان در پیشگیری از گرایش افراد به مواد مخدر شد.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سالم سازی فضاهای کسب و کار و توجه به سلامت کارگران در سطح کلان و همچنین همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در راستای مبارزه با این پدیده شوم امری اجتناب ناپذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز