خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان:

فرهنگ سازی اولویت مبارزه با مواد مخدر / اشتغال معتادان جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۸۵

آمار دقیقی از افراد معتاد در دست نیست. / سارقان استان کردستان عمدتا معتادان خیابانی هستند که به علل نیاز شدید به مواد مخدر اقدام به سرقت می کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان اولویت مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر جنبه‌های مختلفی را در بر دارد که از مهمترین‌ آن‌ها می‌توان به جنبه فرهنگی و از بین بردن موجبات علل گرایش افراد به مواد مخدر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج, علیرضا دلیری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با بیان اینکه یکی از اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در کردستان, کنترل ورود مواد مخدر به استان از طریق مبادی ورودی است, تصریح کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از بالا رفتن آمار معتادان است که خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کردستان صورت گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته با افزایش میزان کشفیات مواد مخدر روبرو شدیم, که امیدواریم با تلاش گسترده نیروی انتظامی کردستان شیب ملایم کاهش مصرف مواد مخدر را در استان شاهد باشیم.

دلیری با تاکید براینکه باید اشتغال معتادان جدی گرفته شود, بیان داشت: اگر بحثاشتغال معتادان جدی گرفته شود بخش قابل‌توجهی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد جرائم کردستان مربوط به سرقت‌های خرد است, اضافه کرد: سارقان استان کردستان عمدتا معتادان خیابانی هستند که به علل نیاز شدید به مواد مخدر اقدام به سرقت می کنند.

دلیری به جواب‌گو نبودن کمپ‌های اعتیاد در راستای مبارزه با مواد مخدر و کاهش افراد معتاد در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم از سوی سازمان‌های متولی مکانی برای جمع‌آوری، درمان و معالجه معتادان پس از دستگیری توسط پلیس در نظر گرفته شود تا پس از طی دوران بازپروری به میان اجتماع برگردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان در ادامه سخنانش بحثاجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کردستان را از دیگر برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و مراکز آموزشی آموزش‌های لازمی به مردم داده شده است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از افراد معتاد در دست نیست, گفت: باید برای کمک به معتادین آنها را پناه اجتماعی بدهیم٬ چرا که در این صورت است که شاهد بازگشت قطعی معتادین در زمینه ترک اعتیاد خواهیم بود.

دلیری مبارزه با معضل مواد مخدر را نیازمند عزم و اراده همگان دانست و گفت: همه ‏مسئولان و متولیان امر, رسانه, مردم و بلاخص خانواده ها موظفند برای ریشه کن‌کردن اعتیاد در جامعه همت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی‌محور و با محوریت خانواده باشد، به صورتی که خانواده باید با مداخلات به موقع به رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز