خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال گذشته تاکنون رخ داده است؛

واژگونی ۲۵ تانکر حاوی مواد نفتی در رودخانه های کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۱۲

در برخی موارد، درعملیات پاک‌سازی این مواد با مشکل مواجه می شویم. / تانکرهای واژگون شده عمدتآ در مسیر سنندج - مریوان است. / هر لیتر محتویات این تانکرها می‌تواند ۵ تا ۶ میلیون لیتر آب را آلوده کنند.

واژگونی تانکرهای نفتی را بحرانی برای منابع آبی و خاکی کردستان دانست وگفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۵ دستگاه تانکر حاوی مواد نفتی و پتروشیمی در رودخانه های کردستان واژگون شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، ناصح قادری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج به صدمات ناشی از واژگونی تانکرهای مواد نفتی در جاده‌های ارتباطی استان بر محیط زیست اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۲۲ مورد تانکر حاوی مواد سوختی در جاده‌های کردستان واژگون شدند و بیشتر این مواد نفتی به رودخانه‌های استان نفوذ کردند.

در سال جاری نیز شاهد واژگونی ۳ دستگاه تانکر حاوی مواد نفتی در جاده های کردستان بودیم گفت: در برخی موارد، درعملیات پاک‌سازی این مواد با مشکل مواجه می شویم به طوری که زمینه آلودگی محیط زیست استان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تانکرهای واژگون شده عمدتآ در مسیر سنندج - مریوان است٬ افزود: هر لیتر محتویات این تانکرها می‌تواند ۵ تا ۶ میلیون لیتر آب را آلوده کنند و این می‌تواند محیط زیست کردستان را تهدید کند که امیدواریم مسئولان در زمینه حل این مشکل در استان چاره‌ای بیندیشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز