خبرگزاری کار ایران

در هفته دولت صورت می‌گیرد؛

افتتاح خانه زیور و آبگینه کردستان در سنندج

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۷۹

این خانه با هدف حمایت از فارغ‌التحصیلان صنایع دستی و تخصصی نمودن فعالیت‌های تولیدی و پ‍ژوهشی در حوزه صنایع دستی به ویژه رشته‌های مزیت‌دار صنایع دستی ایران تشکیل می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از افتتاح خانه زیور و آبگینه کردستان در هفته دولت خبر داد.
فرهاد حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ازسنندج تصریح کرد: این خانه با هدف حمایت از فارغ‌التحصیلان صنایع دستی و تخصصی نمودن فعالیت‌های تولیدی و پ‍ژوهشی در حوزه صنایع دستی به ویژه رشته‌های مزیت‌دار صنایع دستی ایران تشکیل می‌شود.
وی افزود: در این خانه کارگاه‌های آبگینه شامل هم‌جوشی شیشه، تراش روی شیشه، نقاشی روی شیشه و همچنین سفال و سرامیک با هدف توسعه هنر لعاب و سرامیک کاربردی که از مزیت‌های بالایی به لحاظ اقتصادی و کارآفرینی برخوردار است راه‌اندازی می شود.
حامدی اظهار داشت: کارگاه زیورآلات سنتی با رویکرد آسیب‌شناسی و مطالعه زیورآلات سنتی کردستان در بنای تاریخی امین‌الاسلام راه‌اندازی خواهد شد.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: کارگاه‌های فعال در این بنای تاریخی زیر نظر معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان و توسط فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنایع دستی اداره خواهد شد.
وی یادآور شد: سیاست کلی این کارگاه‌ها شامل طراحی و تولید بر اساس نیازهای روز جامعه امروزی، مطالعه و آسیب‌شناسی رشته‌های صنایع دستی به منظور توسعه و ترویج بیش از پیش آنها و ارائه راهکارهای تولیدی مبتنی بر توسعه اشتغال و همچنین بدست آوردن بازارهای برون مرزی با تعریف الگوها است.
حامدی, آرایه‌ها و نقش و نگارهای بومی و ملی، تلاش در راستای ایجاد برندینگ با ماهیت بومی کردستان و توسعه شیوه‌های نوین معرفی و بسته‌بندی محصولات، برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط در راستای ترغیب جوانان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های تولیدی را از دیگر فعالیت‌های این خانه برشمرد.
وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با این رویکرد بتوان با استفاده از ظرفیت‌های بناهای تاریخی استان برای ایجاد خانه‌های تخصصی صنایع دستی از جمله بافته‌های دارای هنرهای چوبی و البسه محلی بهره‌برداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز