خبرگزاری کار ایران

فرماندار سنندج:

عدم نظارت بر فضاهای اقامتی بسیار نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۳۳

فرماندار شهرستان سنندج گفت: عدم نظارت بر فضاهای اقامتی و اماکن اسکان میهمانان نوروزی نگران‌کننده است.

فرماندار شهرستان سنندج گفت: عدم نظارت بر فضاهای اقامتی و اماکن اسکان میهمانان نوروزی نگران‌کننده است.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم زارعی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان سنندج اظهار کرد: باید به صورت جدی به موضوع گردشگری نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه گردشگری به یکی از منابع هم درآمدی در دنیا تبدیل شده است، افزود: باید برای انجام بهتر برنامه ها و کارها در راستای اقدامات ستاد تهسیلات نوروزی ابتدا به این اقدامات ایمان و باور داشته باشیم.
فرماندار شهرستان سنندج به قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری موجود در استان کردستان و شهرستان سنندج اشاره کرد و ادامه داد: در کردستان قابلیت‌های فرهنگی و هنری زیادی وجود دارد که در کمتر استانی وجود دارد.

زارعی با اشاره به ویژه بودن کردستان به لحاظ فرهنگی و آب و هوایی نسبت به استان‌های دیگر اضافه کرد: روستاهایی با قابلیت فرهنگی زیاد در کردستان وجود دارد که این قابلیت نیز یکی از ویژگی‌ها به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه باید کردستان همیشه آماده پذیرای از مهمانان ورودی به استان باشد، تصریح کرد: باید سعی کنیم روستاهای با قابلیت گردشگری در سبد مسافرتی خانوارهای کشورمان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان سنندج بر فراهم‌سازی امکانات برای پذیرایی از مهمانان نوروزی اشاره کرد و گفت: باید برای فراهم آوردن این امکانات ان‌جی‌اوها و بخش خصوصی را در اجرایی کردن برنامه‌ها وارد کار کنیم.

زارعی از اقوام ایرانی به عنوان ثروت‌های فرهنگی در کشورمان نام برد و اضافه کرد: باید از این ثروت‌های فرهنگی به عنوان یک فرصت برای کشورمان نگاه کنیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف مولودی‌خوانی در کردستان به مناسبت ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: می‌توانیم از برگزاری این نوع مراسم‌ها به عنوان جذب گردشگری استفاده کرد و در این راستا تبلیغات لازم را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان سنندج به معضل بیکاری در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: می‌توانیم با استفاده از میراثفرهنگی و گردشگری استان زمینه را برای اشتغالزایی جوانان در استان فراهم کرده و در راستای رفع معضل بیکاری استان اقدام کنیم.

زارعی با بیان اینکه عدم نظارت بر فضاهای اقامتی بسیار نگران‌کننده است، تصریح کرد: نظارت بر این اماکن از موارد مهم است که باید در ایام نوروز بیشتر مد نظر قرار داد.

وی بر نظارت کافی بر اماکن، هتل ها و مهمان‌پذیرها تاکید و اضافه کرد: نظارت بر کار اماکن می‌تواند ما را در راستای جذب گردشگر به استان و بالا بردن میزان مسافران ورودی یاری دهد.

فرماندار سنندج با اشاره به واقعی نبودن آمارهای تعداد گردشگران و مسافرین نوروزی، گفت: واقعی بودن این آمار در برنامه‌ریزی‌ها برای پذیرایی از مهمانان نوروزی و گردشگران موثر است.

زارعی با تاکید بر اینکه باید امکانات استان به ویژه شهرستان سنندج را برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری فراهم کنیم، اضافه کرد: باید برنامه‌های سالانه برای جذب گردشگران در ایام نوروز متنوع باشند.

وی از وضعیت غیراستاندارد بودن سرعت‌گیرها در شهرستان سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم کمیته نظارت بر کار هتل‌ها و مهمان‌پذیرها در شهرستان سنندج تشکیل و اقدامات لازم با حضور ادارات عضو ستاد ساماندهی تسهیلات نوروزی انجام بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز