خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه تخصصی، برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای طرح دوام آبیدر در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۰۷۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از برگزاری اولین جلسه تخصصی برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای طرح «دوام آبیدر» در استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایلنا ، آرتیکاس اقبال با بیان این مطلب گفت: این جلسه به استناد تصمیمات اتخاذ شده و در راستای اجرایی کردن مصوبات جلسه مورخ 4/ 10/ 95 شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار شد.

وی افزود: ایجاد گروه­‌های داوطلب واکنش اضطراری محله، اقدام مهمی جهت توانمندسازی شهروندان در پاسخگویی و مقابله مناسب با اثرات ناشی از بلایای طبیعی است.

اقبال خاطرنشان کرد: با ایجاد این گروه‌ها و سازماندهی و آموزش آنان، اهداف این پروژه از قبیل کاهش آسیب ‌پذیری جامعه در برابر مخاطرات طبیعی، تقویت ظرفیت و توانمندسازی ساکنین محلات شهری در زمینه­ آمادگی، واکنش و مقابله صحیح با حوادث محقق خواهد شد.

وی، همچنین گفت: طرح دوام آبیدر (داوطلبین واکنش اضطراری محلات شهری استان کردستان) جزو برنامه‌های نوین مدیریت بحران استان در راستای تحقق اهداف ‌مردم محوری و افزایش مشارکت مردم و کارآمد شدن هرچه بیشتر سیستم مدیریت بحران شهری جهت کاهش آسیب‌ پذیری، آمادگی و پاسخ مناسب به حوادث توسط مردم و امداد رسانی بهینه و به‌هنگام در دقایق اولیه بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه تخصصی برنامه‌ریزی اقدامات اولیه برای اجرای فاز اول طرح «دوام آبیدر» (داوطلبان واکنش اضطراری محلات) در دستور کار کمیته تخصصی قرار گرفته و برنامه مدون به فرمانداری‌ها و سازمان‌های مسئول جهت اجرای طرح در شهر‌های مراکز شهرستان‌های استان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز