خبرگزاری کار ایران

در پی بارش برف و کولاک در محور بانه سقز؛

امدادرسانی هلال‌احمر بانه به ۷۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۸۹۱

معاون فرماندار بانه گفت: عصر روز گذشته بالغ بر 700 خودروی گرفتار در برف و کولاک که بیشتر انها مسافر بودند و زنجیر چرخ به همراه نداشتند توسط نجاتگران و امدادگران حاضر در مسیر رها سازی و امدادرسانی شدند.

به گزارش ایلنا، نژاد شهیدی با بیان این مطلب افزود: عصر روز گذشته صدها خودرو به علت بارش برف و کولاک در  محور بانه سقز"گردنه خان" گرفتار شده بودند که با تلاش 5 ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر و عوامل راهداری بانه از این وضعیت رهایی یافتند.

وی اظهار داشت: طی پنج ساعت گذشته بالغ بر 700 خودروی گرفتار در برف و کولاک که بیشتر انها مسافر بودند و زنجیر چرخ به همراه نداشتند توسط نجاتگران و امدادگران حاضر در مسیر رها سازی و امدادرسانی شدند.وی اظهار داشت: بارش ناگهانی برف و همراه نداشتن زنجیر چرخ توسط تعدادی از رانندگان موجب خارج شدن چند خودرو از مسیر و ایجاد تصادف در گردنه خان بانه و در نتیجه بسته شدن جاده شد.

شهیدی افزود: این مسئاله موجب کند شدن عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط نیروهای راهداری در محور مذکور و بدنیال آن ترافیک شدیدی را در این محور برای چند ساعت ایجاد نمود.

آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر بانه نیز گفت: تعداد 16 نفر از داوطلبان و نجاتگران این جمعیت مستقر در پایگاه امداد و نجات بین راهی گردنه خان از ساعت اول بارش با حضور در جاده از گردنه خان  تا روستای کیله شین به امداد رسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک پرداختند.

وی همچنین تصریح کرد: بیش از پنج خانوار گرفتار در برف و کولاک نیز در پایگاه امداد و نجات بین راهی گردنه خان بانه شب اسکان اضطراری داده شدند.

 رئیس اداره راهداری بانه نیز گفت: از آغاز بارش ها سه دستگاه کمپرسی تیغه دار و یک بولدزر عملیات برف روبی و نمک پاشی را در این محور انجام دادند.

انور طاهایی افزود: شامگاه گذشته دستگاه های نمک پاش بیش از 50 تن نمک و ماسه را در عملیات برف روبی محور بانه سقز در گردنه خان امروز استفاده شده است.

وی افزود: از کلیه رانندگان خودروهای سبک و سنگین درخواست می شود که بدون زنجیر چرخ و امکانات زمستانی از تردد در مسیرهای کوهستانی شهرستان خودداری کنند و حتی المقدور از و سفر های غیر ضروری پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز