خبرگزاری کار ایران

ثبت بیش از 4 هزار تقاضای سرمایه‌گذاری در سامانه کارا کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۲۷۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از ثبت 4070 طرح سرمایه‌گذاری در استان در "سامانه کارا" سامانه تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش ایلنا، برهان صلواتی با اشاره به ثبت تقاضای این تعداد طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در سامانه کارا، اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، در صورت راه اندازی و اجرای این طر ح ها، 15 هزار و 365 فرصت شغلی ایجاد می شود.

 صلواتی افزود: از کل 4070 طرح ثبت شده در سامانه؛ 2844 طرح معادل 70 درصد کل طرح‌ها در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری و  1266 طرح نیز مربوط به تسهیلات اشتغال فراگیر است که از این میزان؛ 377طرح فراگیر با مبلغ 106 میلیارد تومان به شبکه بانکی ارجاع و سایر طرح‌ها درحال بررسی و ارجاع است.

وی گفت: از محل اعتبارات روستایی نیز برابر  هماهنگی بعمل آمده با دستگاهای اجرایی و شبکه بانکی درقالب صورت‌جلسه کارگروه، مبلغ  102 میلیارد تومان به شبکه بانکی ارجاع شده است.

  به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: 327 نفر از 1226 متقاضی اشتغال فراگیر، تاکنون تقاضای خود را در سامانه نهایی نکرده اند و بدلیل این عدم بارگزاری اطلاعات، درخواست آنها به دستگاه اجرایی شهرستان ارجاع نشده است.

 وی ادامه داد: 219 مورد از طرح های ثبت شده اشتغال فراگیر که کامل و بدون نقص بوده اند به دستگاه اجرایی ارجاع گردیده اما تاکنون  دستگاه اجرایی در مورد این طرح ها اقدامی نکرده است .

 صلواتی همچنین اظهار داشت: 280 مورد دیگر از طرح های متقاضیان اشتغال فراگیر در حال بررسی و اقدام کارگروه‌های اشتغال شهرستانی است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: بیشترین آمار طرح های معرفی شده به بانک های عامل مربوط به شهرستان قروه با 129 مورد و کمترین آمار هم یک مورد مربوط به شهرستان سروآباد است.

 همچنین بیشترین طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی ثبت شده در سامانه کارا از نظر دستگاه اجرایی؛ با 213 مورد مربوط به سازمان جهادکشاورزی و کمترین طرح ها مربوط به ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های نیرو و نفت استان هر کدام با یک مورد طرح ثبت شده است.

صلواتی در پایان با اشاره به تاکیدات مکرر استاندار کردستان مبنی بر پرداخت به موقع اعتبارت اشتغالزایی به متقاضیان طرح‌ها، خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از طرح‌های بارگذاری شده درسامانه، تاکنون از طریق  مصوبات کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستان‌ها، بالغ بر 940 میلیارد تومان طرح جهت دریافت تسهیلات به شبکه بانکی استان ارسال شده که در حال بررسی و انجام فرآیند بانکی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز